Hoe voeg ik H7 toe aan het bijschriftformaat voor deuvelgaten?

Hallo 

Ik wil graag de H7-tolerantie toevoegen aan de standaard pingaten in solidworks. Dus ik zoek in het calloutformat_2.txt bestand. dus ik werk in ISO, ANSI metrisch, maar als ik bij de pariteit van "gewone gaten" kom, wordt er geen verschil gemaakt tussen "klaring", "boor" en "deuvels". Ik wil de indeling van het bijschrift alleen voor de punaises wijzigen. 

EFFEN GATEN                         
GAT-BLIND =; <hw-fstsze> BOOR <GATDIEPTE> <HW-DIEPTE>
*met nearside csink*
GAT-BLIND (csns)=; <hw-fstsze> BOOR <GATDIEPTE> <hw-diepte>;\
              <GAT-GOOTSTEEN><MOD-DIAM> <hw-nscsdia> X <hw-nscsang>, <hw-msgnearside>
GAT-THRU=; <hw-fstsze> DRILL Thru
*met csink aan de andere kant*
GAT-THRU (csfs)=; <hw-fstsze> DOORBOREN;\
             <GAT-SINK><MOD-DIAM> <hw-fscsdia> X <hw-fscsang>, <hw-msgfarside>
*met nearside csink*
GAT-THRU(csns)=; <hw-fstsze> DOORBOREN;\
             <GAT-SINK><MOD-DIAM> <hw-nscsdia> X <hw-nscsang>, <hw-msgnearside>
*met beide csinks*
GAT-THRU(csnf)=; <hw-fstsze> DOORBOREN;\
             <GAT-SINK><MOD-DIAM> <hw-nscsdia> X <hw-nscsang>, <hw-msgnearside>;\
             <GAT-SINK><MOD-DIAM> <hw-fscsdia> X <hw-fscsang>, <hw-msgfarside>
**

Het probleem ... is dat wanneer je je gatfunctie maakt, je op geen enkele manier kunt definiëren of het een pingat of een ander gat is.

Als gevolg hiervan kan Solidworks niet weten of u op zoek bent naar een prijs voor een pin.

En dus zou ik zeggen dat het helaas onmogelijk is om met Solidworks te doen

Het is des te jammer, want Inventor doet het heel goed. U kunt zelfs nog verder gaan door uw tolerantie in 3D te definiëren en zo wordt het gerepliceerd op 2D:(

Coin37coin bedankt voor je antwoord.

Er is echter de mogelijkheid om het symbool voor de pingaten te automatiseren, zodat de software ze herkent, toch?

In dat geval kunt u een bibliotheekfunctie maken op basis van de wizard voor inzoomen. Je voegt de H7 toe aan de Diameter dimensie.

Zie bijgevoegde bibliotheekfunctie.

trou_goupille_h7.sldlfp
1 like

@julien.bonus: het symbool voor de gaatjes?

@Flegendre: Jammer, je zit in een toekomstige versie van de mijne. Maar het lijkt eigenlijk het gemakkelijkst te zijn. Eigenlijk maak je je eigen gat in de boorwizard waaraan je een specifiek bijschriftformaat koppelt?

Neem me niet kwalijk, maar kun je me vertellen hoe ik dit soort bestanden kan bewerken? Ik wilde het openen met Design Library > Bibliotheek toevoegen of Bestandslocatie toevoegen, maar het formaat wordt niet ondersteund.

@julien.bonus

Vanuit SolidWorks open je (maar je selecteert ALLE BESTANDEN, rechtsonder) en je moet dit bestand kunnen openen (SW 2014).

@Coin37coin: Het doel van de bibliotheekfuncties is inderdaad om standaard bewerkingen en/of boren te creëren en idealiter om de getolereerde maatvoering voor automatisch ophalen in de tekening te zetten. 

capture.jpg
1 like