Hallo
Ik wil kleuren toewijzen aan mijn onderdelen en de verfdikte op het onderdeel in de stuklijst simuleren
Bedankt
M.FORMI
Hallo
Ik wil kleuren toewijzen aan mijn onderdelen en de verfdikte op het onderdeel in de stuklijst simuleren
Bedankt
M.FORMI
Dikte simuleren in 3D? (pas op voor valse massa...)
Wat zou de link met/in de nomenclatuur zijn?
Het lijkt mij dat het beste is
Een oppervlak op het onderdeel maken
je kunt het dikker maken
en geef een geverfd materiaal aan
(indien nodig aan te maken)
en dus een dichtheid, kleur ,....... enz
en in theorie denk ik dat het op de nomenclatuur te vinden zal zijn
@+;-)
Om mijn vraag af te maken:
om zichtbaar te zijn, een "Lijst van gelaste onderdelen" type BOM?
of voor een "ASM-nomenclatuur"?
Hallo GT22 :-)
Ik had hetzelfde idee als jij, behalve dat
1°) wanneer je de toegevoegde materie "verdikt" tot dezelfde dichtheid als het lichaam, zelfs als je niet fuseert
2°) De nomenclatuur gaat ervan uit dat het om één enkel lichaam gaat
Dus beschuit om een indicatie te hebben die het verschil aangeeft.
Aan de andere kant, als we bedenken dat schilderen in het echte leven in zekere zin een assemblage is van staal en verf, dan:
Monteer eenvoudig het ongeverfde deel en het geverfde deel.
Het geverfde deel is eigenlijk een schelp met de dikte van de verf.
Elk heeft zijn eigen dichtheid om rekening te houden met Olivier's opmerking 42.
Daarna wordt het ingewikkeld als niet alle oppervlakken zijn geverfd en als er gaten zijn (die worden geverfd), moet je selectief materiaal in de schaal verwijderen.
De eenvoudigste oplossing, op voorwaarde dat het onderdeel volledig is geverfd, is om het onderdeel dat "schilderen" wordt genoemd iets hoger te schalen volgens XYZ, maar zonder enige materiaaldichtheid. Als u de dichtheid van de verf erbij wilt, zie dan hieronder de methode met een assemblage
In één handeling heb je dus het geschilderde stuk.
Ik heb de indruk dat, gezien de complexiteit, als we alle gevallen nemen, het onoplosbaar lijkt, behalve met macro's, en zelfs dan zou er een macro-expert nodig zijn om dit te bevestigen.
Aan de andere kant, als het hele onderdeel volledig is geverfd, dan verschijnt de oplossing met een assemblage met een schaal van het origineel op schaal, met het juiste materiaal voor de dichtheid, dan verschijnt het in de nomenclatuur.
De schaal staat voor de dikte van de verf.
Kortom, als je het simpel wilt houden, is dat mogelijk zolang je je cake niet wilt hebben en hem ook wilt opeten.
Vriendelijke groeten
Hoi @Zozo
Ik schreef een buitenoppervlak maken
Maak dit genoemde oppervlak dikker
Geef het een materiaal (verf)
Het komt er dus op aan om een envelop te maken met een huid van een bepaalde dikte
zo bruikbaar in een nomenclatuur lijkt het mij
@+ ;-)
Hoi GT22
Ik verzeker u dat ik heb gedaan wat u zegt, maar het geeft het resultaat dat ik aanduid.
In het voorbeeld in SW 2018 realiseerde ik me de verschillende gevallen die ik aangaf, behalve de romp
Misschien doe je het anders :-)
Vriendelijke groeten
Wees voorzichtig, het staat onder INVENTOR!
Maar de methode moet vergelijkbaar zijn...
in hetzelfde PIECE-bestand moet het mogelijk zijn om verschillende materie (en dus dichtheid) aan de lichamen toe te kennen.
De functie Verdikken is beter dan Schaal, want als er interne vormen zijn:
- Verdikking zal lopen
- Schaal zal pakketten maken
Daarna is het niet meer nodig om een montage te doorlopen.
Door het creëren van een DEEL in een DEEL (externe referentie SW, moet zeker bestaan als een equivalent onder INVENTOR)
Daarna is het alleen nog de volgorde van de functies (chronologische boom)
Het nieuwe "Paint" PART zal het originele volume (lichaam) bevatten, we creëren een verdikkingsschaal (zonder noodzakelijkerwijs door oppervlakken te gaan) zonder samen te smelten, dus we hebben 2 lichamen.
Vervolgens voegen we een functie "Delete Body" toe en verwijderen we de bronbody.
Dan zetten we het materiaal "Verf" omdat let op de dichtheid.
Dan zetten we ook een kleur als dat nodig is.
Hierdoor kan het worden gezien in een BOM-type ASSEMBLY,
Maar dwingt je om met "Externe Referenties" te werken.
"Moge de donkere kant bij je zijn... "
Hallo Olivier42
geweldig je opmerkingen, ik leer dingen trouwens, :-)
Kunt u uitleggen [[ Door het creëren van een DEEL in een DEEL (externe referentie SW, moet zeker bestaan in equivalent onder INVENTOR)]]
Bedankt (sorry voor de HS)
We hebben het originele DEEL "A", met al zijn bouwboom (verschillende functies)...
We creëren een "Nieuwe Afgeleide DEEL B" die is afgeleid van "A" en we herstellen alle 3D-lichamen.
In de boom van "B" hebben we zijn boom met een enkele functie (het afgeleide stuk)
http://help.autodesk.com/view/INVNTOR/2017/FRA/?guid=GUID-6AAF0C3B-FE60-43DE-8B19-A0C7A2F93691
Ik ken INVENTOR niet goed
EDIT: en dan in de ASM waar het DEEL "A" zich bevindt, voeg gewoon het DEEL "B" toe, en laat de oorsprong samenvallen tussen "A" en "B"...
Stel de verfdikte in op een algemene variabele voor meer flexibiliteit in geval van wijziging