Hoe voeg ik de oorsprong met de coördinaten toe op een kaart?

Hallo, ik ben momenteel een plan aan het maken op Solidworks en ik wil graag de oorsprong van het onderdeel integreren met de x-, y- en z-assen?

Hoe kan ik het doen, hartelijk dank.

Hallo Augustin, welkom op het forum!

Het is mogelijk om in een tekening de oorsprong weer te geven, evenals de coördinatenstelsels die in het model hadden kunnen worden gemaakt:
image

3 likes

Hallo, heel erg bedankt, maar ik heb dit al gedaan, maar bij het publiceren in pdf zijn de contactgegevens beter zichtbaar, heb je een oplossing?

Thuis (SW2022 SP5) staat de oorsprong op de pdf, maar ik zei toch dat je het vergrootglas moet pakken om ze te zien... Dit is echter niet het geval voor coördinatensystemen.
Een truc zou zijn om een boortafel te gebruiken die uiteindelijk verborgen zou worden (buiten het afdrukgebied bedoel ik, want het verbergen van de tafel verbergt ook de markering). dit zou je in staat stellen om een zichtbare X-Y-markering te hebben.

1 like

Een andere truc is om een schets/3D-blok te maken dat is opgeslagen in de Solidworks-bibliotheek en het vervolgens aan te roepen wanneer dat nodig is en op de juiste plaats te plaatsen (in principe is er geen " kant-en-klaar ", het is helaas aan jou om het te maken)

Werken met blokken in tekeningen - 2022 - SOLIDWORKS Help

1 like