Hoe de lengte van een profiel in een assemblage aan te passen

Ik ben op zoek om een geëxtrudeerd profiel in een assemblage in te voegen en de lengte ervan direct in de assemblage aan te passen met behulp van de andere onderdelen als referentie- of beperkend element.

Hallo

Ik weet niet zeker of het mogelijk is, een oplossing zou zijn om een onderdeel te maken en materiaal in de assemblage te verwijderen op basis van de andere elementen.

1 like

Er moet een nieuw onderdeel worden ingebracht om een extrusie/naaf te maken. In tegenstelling tot materiaalverwijdering, die direct in de assemblage kan worden gedaan.

Later kunt u volumes aanmaken in de "assemblagecontext".

Als het een nvolume is dat niet bedoeld is om een plan (slddrw) te hebben, kun je het in "virtueel" zetten, het wordt dan opgeslagen in je assembly.

Hallo

U hoeft alleen maar uw onderdeel in profiel te bewerken en vervolgens uw schets die het profiel in de assemblage beheert en de segmenten, de punten op de andere onderdelen van de assemblage ophangt!

2 likes

Anders is een andere oplossing om de deelfamilies te gebruiken en een familie te maken voor elke gewenste lengte.

Want als er maar één configuratie is en dit onderdeel wordt in een andere assemblage gebruikt, zal de lengte niet goed zijn!

Meer informatie over de deelfamilies:

http://www.lynkoa.com/search/famille?type[0]=zelfstudie

In een assemblage kunt u materiaalverwijderingen uitvoeren, maar geen extrusies.

Je wordt gedwongen om een stuk in te voegen dat je profiel gebruikt.

Je maakt een ruimte aan met je geëxtrudeerde profiel.

Je plaatst hem in je assemblage om de start van je extrusie op de juiste plek te hebben.

Je bewerkt je onderdeel in de assemblage.

U gebruikt een element van de assemblage als voorwaarde voor het einde van uw extrusie (vlak, vlak, punt, lijn, afhankelijk van wat u uitkomt)

Je moet de voorwaarden zien, maar persoonlijk raad ik deze manier van doen niet aan.

Als uw assemblage wordt verplaatst, wordt uw onderdeel automatisch bijgewerkt, maar de bijbehorende tekening wordt pas bijgewerkt als deze opnieuw wordt opgebouwd.

Als uw onderdeel bovendien in een andere assemblage wordt gebruikt, kan dit voor veel problemen zorgen.

2 likes

Hoi @ C.Poirier

Plaats een afbeelding van uw assemblage

om te weten met welk type scheidsrechter rekening wordt gehouden om de ins en outs te zien

Nieuwe onderdelen invoegen

Als u vlakken maakt op de contactvlakken  

en een schets in het midden van deze opnamen

U moet aan beide zijden van deze schets kunnen extruderen volgens de plannen waarnaar wordt verwezen 

het probleem dat je daarna zult hebben

Het zijn de beperkingen die afhankelijk zijn van uw steunoppervlakken

@+.....................

Hallo

Gebruik voor uw profiel (in de modus voor het bewerken van componenten):

- of schetsen die beperkt zijn tot entiteiten van een ander onderdeel

- ofwel door, als voorwaarde voor het einde van de extrusiefunctie, een pijler of een andere entiteit van een ander onderdeel te kiezen

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo.

Ik ben een nieuwe gebruiker van solidworks na een aantal jaren aan topsolid te hebben gewerkt, en ik was op zoek naar deze functie die ik eerder veel heb gebruikt. Ik zie dat het niet bestaat.

Echter, "Pascal", je antwoord geeft me nog steeds een interessante oplossing voor sommige gevallen, ook al moet het met de nodige voorzichtigheid worden gebruikt.

Dank u allen voor uw antwoorden.

Hallo

Waarom zeg je dat de functie niet bestaat terwijl @Pascal je de oplossing heb gegeven?

Misschien wil je iets extra's, zoals de mogelijkheid om de lengtewaarde in te vullen bij het invoegen van je profiel en het te laten wijzen naar een afmeting die uit de montage is genomen?

Of andere dingen.

Ik heb 11 jaar aan TopSolid V6 (1998->2009) gewerkt en ik zie niet in wat er op dit niveau in SolidWorks zou kunnen ontbreken.

@+

@Coyote:

Ik zie niet in wat er op dit niveau zou kunnen ontbreken in SolidWorks.

Ik denk dat hij gewoon een schets wilde maken en deze rechtstreeks in de assemblage wilde extruderen (iets wat onmogelijk is direct onder SW)

@cpoirier:

In uw assemblage kunt u:

Maak insert/component/nieuw onderdeel (het zal een virtuele component maken die alleen in deze assemblage bestaat)

U bewerkt dit onderdeel

je maakt je schets direct op het montage-element (of je maakt een plan dat vertrouwt op een element van de assemblage eerder, ik vind het schoner)

Je extrudeert je schets tot een element van je assemblage.

U hebt een component die is gewijd aan uw assemblage die beperkt en gedefinieerd is in de assemblage zonder dat er een onderdeelbestand naast staat.

Deze methode heeft dezelfde nadelen als de andere.

1 like

@Pascal, @cpoirier schreef invoegen in een vergadering....

Laten we dus afwachten wat hij precies bedoelde, want het is duidelijk dat er een groot verschil is tussen SolidWorks en TopSolid V6, TopSolid V6 heeft niet het idee van een apart onderdeel en assemblagebestand.

@+

In feite is het antwoord van Pascal hetzelfde als het mijne, maar een beetje gedetailleerder, het is waar!