De beste oplossing is om een "schone" scan te doen.
Hiermee bedoel ik dat je bij het scannen moet weten hoe je moet voorbereiden wat je scant en let op de nauwkeurigheid van de scan zodat deze niet onnodig hoog is.
Dit om het aantal punten te beperken...
Mijn ervaring is dat mensen die scannen de neiging hebben om te scannen zonder voorbereiding, wat resulteert in te veel punten, wat CAD-verwerking erg moeilijk maakt.
Het is noodzakelijk om de onnodige punten zo goed mogelijk te wissen om weer een acceptabel prestatieniveau te bereiken
Of beter, doe de scan opnieuw....
Zouden we een beeld kunnen krijgen van dit spreidingsdiagram?
Yves Boutherand heeft helaas gelijk, in CAD komen we altijd problemen tegen met de voorbereiding en het vastleggen van scans.
Met het oog op uw afbeelding lijkt het mij dat u de (niet-gerelateerde puntgebieden) zou kunnen verwijderen en scheiden, dit zal het gemakkelijker te lezen maken.
Ik weet niet of uw software u toestaat om een reiniging uit te voeren, maar het is een verplichting omdat scans over het algemeen veel onjuist oppervlak produceren.
Als je CATIAV5 heb ik een gratis tutorial gepubliceerd die uitlegt hoe je een schoonmaakbeurt moet doen.
Ha ja, als ik naar de afbeelding kijk, begrijp ik je prestatieproblemen beter.
Het is duidelijk dat dit type scan onbruikbaar is gezien het aantal gegenereerde punten, ongeacht de gebruikte CAD.
Catia zal, net als SolidWorks, het niet beter doen dan Inventor...
Dus inderdaad, u heeft gelijk, in uw geval zal het extra werk dat gedaan moet worden aanzienlijk zijn. Het spijt me voor je, maar er zijn niet veel oplossingen om deze scan op te schonen, behalve een paar uur besteden aan het verwijderen van duizenden (miljoenen) punten...
Yves heeft gelijk, gezien de gepubliceerde afbeelding die a priori slechts een uittreksel is, zullen we het ernstig moeten opruimen!
De eenvoudigste manier is om de puntenwolk te behandelen per "subset", afhankelijk van wat u wilt doen, d.w.z. importeer de puntenwolk en bewaar alleen de leidingen, doe hetzelfde opnieuw en bewaar alleen de vellen, enz enz ...
In aanvulling op wat al is gezegd, denk ik dat er naast puntenwolken ook superpositie is van een 3D-model of afbeelding, ik kan het niet weten, maar hey, om aan deze puntenwolk te werken, ben ik het met @Coyote eens we zullen moeten werken met subsets van punten.
Als je het hebt over een set die moet worden gemaakt, moet je daarna de hele cloud gebruiken of alleen het deel dat betrekking heeft op de set die moet worden gemaakt?? Als dit het geval is, volstaat het om alleen het betreffende deel van de wolk zichtbaar te laten.