mac84
24 oktober 2013 om 07:37
1
Hallo
Ik ben op zoek naar een truc om hetzelfde toe te passen als SolidWorks-lagen, maar dan in SWComposer.
Het is me gelukt om aan één kant een textuur aan te brengen door de geometrie te splitsen, maar ik heb twee grijze banden die ik niet kan verwijderen (zie bijlage)
Het resultaat is werkelijk matig.
Als je oplossingen hebt, ben ik er helemaal voor.
Bij voorbaat dank
capture.png
system
24 oktober 2013 om 07:48
2
Hallo
Als je door de textuur gaat, om de grijze banden te vermijden, moet je spelen met de beeldverhouding en vooral de schaal.
Zie bijgevoegde schermafbeelding.
capture.jpg
1 like
mac84
24 oktober 2013 om 08:34
3
Ja, maar we willen een sticker hebben zoals op SolidWorks, niet per se op het hele oppervlak. Zoals een label?
Als ik dit soort dingen moet doen, baseer ik me eigenlijk op een primitief
Klik op geometrie, primitieven, vierkant maken .
Vervolgens selecteer ik mijn vierkant, klik op Ingeschakeld onder Textuur,Toon
Vervolgens wijs ik in het textuurpad naar mijn labelbestand en als laatste deactiveer ik de kleur van het vierkant onder Textuur, Mengen.
Edit: als je de 3DVIA training handleiding de bediening staat op pagina 93/94
2 likes
mac84
24 oktober 2013 om 13:31
5
Het was de mengfunctie die bij mij de grijze strepen toevoegde!!
Bedankt fthomas en dank aan mijn collega op kantoor.
Dit maakt het gemakkelijk om een label toe te voegen aan een sjabloon.
Ter info, het bmp-formaat wordt geaccepteerd en ondersteunt het alfakanaal en de transparantie van een afbeelding.
Viva la communauté Lynkoa!!
system
24 oktober 2013 om 14:49
6
Ja, maar wees voorzichtig, ik raad het BMP-formaat niet aan, dat is superzwaar (wees voorzichtig met de prestaties)
Om het alfakanaal te beheren, is het beter om het PNG te gebruiken, dat veel lichter is
2 likes
gt22
24 oktober 2013 om 19:36
7
Goedenavond @ rgrandjean
Zie deze link tutorial in video Frans
http://www.youtube.com/watch?v=SSKR3Axeym8&list=UUd4yPbQ863XxAFGWoORGeFg&index=74
@+ ;-)