SW2014-bestanden openen met SW2012

Hallo

Ik wil SW2014-bestanden openen met SW2012. Hoe doe je dat? U moet een uitwisselingsformaat doorlopen waarmee u de originele eigenschappen kunt behouden.

Dank u voor uw hulp.

Het is eenvoudig! ..... Dat kan niet! 

3 likes

Pogingen om over te schakelen naar STEP of IGES sinds SW 2014 en vervolgens geopend met SW2012. Als je beide versies hebt natuurlijk.

3 likes

Ik denk uit de vraag dat je geen SW2014 hebt, dus de gemakkelijkste manier is om te vragen om het verzenden van een stap naar de oorspronkelijke persoon van de vergadering.

4 likes

+1 @Gerald

Hallo

Wilt u de ontwerpstappen (boomstructuur, beperkingen) ophalen? Of is een solide "dode" genoeg voor jou?

Hallo

Wilt u de ontwerpstappen (boomstructuur, beperkingen) ophalen? Of is een solide "dode" genoeg voor jou?

Vraag aan de gemeenschap, zou het gebruik van deze software een oplossing kunnen zijn? : 

http://www.datakit.com/fr/cross_manager.php

(zelfs in proefversie)

@cpidy ben je nog in onderhoud?

voor het geval u een 2014-versie kunt installeren zonder de 2012 te verwijderen. en vervolgens converteren naar stap.

Hallo

Alleen voor CATIA CGR-, STL- of VRML-bestanden is het mogelijk om de geometrie te importeren (alle of een deel van de functies op te halen), als volgt:

Geometrie importeren:

U kunt oppervlakken, volumes, schetsen, curven en grafische modellen (alleen CATIA CGR-, STL- of VRML-bestanden) importeren als referentiegeometrie uit ACIS-, CATIA CGR-, IGES-, Parasolid-, Pro/Engineer-, STEP-, STL-, VDAFS- of VRML-bestanden naar onderdeeldocumenten.

Geometrie importeren uit een andere toepassing:

1) Klik in een deeldocument op Geïmporteerde geometrie op de werkbalk Functies of klik op Invoegen > objecten > geïmporteerde geometrie.

Het dialoogvenster Openen wordt weergegeven.

2) Blader naar het gewenste bestand en klik op Openen.

Voor ACIS-, IGES-, STEP-, STL-, VDAFS- of VRML-bestanden kunt u op Opties klikken om de importopties in te stellen. Er verschijnt een dialoogvenster met de opties voor Pro/Engineer-bestanden.

Een of meer objecten worden geïmporteerd en aan het onderdeel toegevoegd. De kenmerken worden gepositioneerd ten opzichte van de oorsprong van het onderdeel, volgens de coördinaten in het geïmporteerde bestand.

Wireframe-geometrie en curven worden genegeerd bij het importeren van oppervlakken als referentiegeometrie.

Als ik je antwoorden zie, vraag ik me af:

"Waarom software van derden gebruiken als Solidworks al een back-up kan maken?"

Hallo

Dank u voor uw antwoorden.

Ik kan de STEP-bestanden  van de onderdelen openen met SW12, maar het is voor mij onmogelijk om deze componenten toe te voegen om een assemblage te maken. Is er een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank.

@cpidy: je moet een probleem hebben met het importeren van je stappen.

Heeft u functieherkenning in uw SW2012?

Hallo

Bedankt voor iedereen die me heeft geantwoord.

Om de assembly te maken, moest hij eerst de STEP-bestanden van de componenten converteren naar SLDPT of Sw12.

CPIDIE

Hallo

Om de assembly te maken, moest hij eerst de STEP-bestanden van de componenten converteren naar SLDPT of Sw12.

CPIDIE

Hallo

CPIDIE

Hallo

CPIDIE

Hallo

CPIDIE

Hallo

CPIDIE