Een tekenblad koppelen aan een stuklijst

Hoi allemaal.

Ik stuit op een kleine moeilijkheid.

Ik heb een assemblage opgezet en ik heb een tekening gemaakt. Het tekeningbestand bevat meerdere vellen voor elke configuratie en elke configuratie heeft zijn eigen stuklijst.

Op elk blad zijn er veel weergaven met bubbels en dus moet ik elke weergave koppelen aan de nomenclatuur, dus ik zou graag alle weergaven in één manipulatie willen kunnen associëren in plaats van weergave voor weergave, omdat er veel van zijn. 

Goedenavond Fabrice

Als je zegt [[ het tekenbestand bevat meerdere vellen ]] bedoel je dan meerdere lagen of een andere manier om het te doen?

Bijvoorbeeld: één sldrw per configuratie.

Vriendelijke groeten

@Zozo_mp: Dit is een plan met meerdere folio's.

We doen dit vaak, u moet met de rechtermuisknop op de betreffende weergave/eigenschap klikken. In het venster dat verschijnt, linksonder, is er een vak "Bubbels" waar u de tabel kunt kiezen die u wilt gebruiken.

Op dezelfde manier kan men voor het titelblok, door met de rechtermuisknop te klikken/eigenschap in een leeg gebied van het blad, de sjabloon kiezen die de aangepaste eigenschappen zal bieden om het titelblok te vullen.

5 likes

Hallo.

Sorry voor mijn late terugkeer.

Dus zoals Steffeno bedacht, is dit een .sldrw-bestand met meerdere folio's. Ik ga net als jij verder met het koppelen van de bubbels, maar dat is precies wat me stoort, er zijn veel weergaven in elk blad. Het idee was om alle weergaven tegelijk te koppelen (door alle weergaven te selecteren, werkte het niet).

de te gebruiken methode is die van Stefbeno. er is geen andere die ik ken.

Aan de andere kant lijkt het mij dat als de stuklijst vóór de weergaven wordt gemaakt, deze automatisch naar de stuklijst linkt.

1 like

Voor zover ik weet en tot mijn grote spijt is het namelijk niet mogelijk om in één enkele bewerking verschillende opvattingen aan een nomenclatuur te koppelen.

Een macro zou het werk moeten kunnen doen, als we ervan uitgaan dat we de opvattingen van een bestuur associëren met een nomenclatuur.

1 like

Hallo

Hetzelfde:  ik heb een assemblage geconfigureerd en ik heb een tekening gemaakt, het tekeningbestand bevat verschillende bladen voor elke configuratie, maar het probleem is dat wanneer ik op  "opslaan" klik, SW me verschillende "herbouws" vraagt  en bovendien elke keer "alle bladen bijwerken ".

Is er geen oplossing om dit handiger te maken? 

Vriendelijke groeten