Hoi allemaal
Ik heb een klein probleem met Excel, omdat ik geen professional ben op dit gebied, doe ik een beroep op je! Ik zal proberen mijn probleem zo duidelijk mogelijk aan u uit te leggen:
1 - Ik heb een "American Screw Standard" sheet, dit is wat ik de "interface" noem, deze sheet heeft als doel, door via een drop-down menu, mijn diameter (ISO) en mijn schroeflengte (ISO) te selecteren die ik graag wil overschakelen naar het Amerikaanse "equivalent".
2 - Een "Resources" sheet met alle gegevens in "bulk" in tabellen.
Probleem: Ik kan mijn twee vakjes met betrekking tot de "Amerikaanse" standaard niet koppelen, zodat deze automatisch met de juiste aanduiding komt! Ik heb het geprobeerd met functies zoals "Vlookup", ik kan het niet...
Ik stuur je het Excel-bestand als ik niet duidelijk genoeg was.
Bij voorbaat dank als je een oplossing hebt!
zz_classeur_norme_porte_outil_vis.xlsx
Hallo;
Als u de functies van VERT.ZOEKEN wilt gebruiken:
Verwijdert de twee zoekacties uit de "Equivalente" cellen (Standaardblad... "
Transformeer uw gegevenstabel en "Gestructureerde tabel", het zal gemakkelijker te beheren zijn.
In uw zoekcel schrijft "American Diameter Equivalent": =VERT.ZOEKEN(B3; Tabel 1; 3; NIET WAAR)
met B3 = De diameter van de schroef (Waarde te zoeken)
Tabel1 = de nieuwe naam van uw gegevenstabel (resourceblad)
3= het aantal kolommen dat de weer te geven waarde scheidt van de waarde die u zoekt. (Met de VERT.ZOEKEN-functie: de te zoeken waarde bevindt zich noodzakelijkerwijs in de eerste kolom van het zoekvak.
De FALSE aan het einde van de formule bepaalt of Excel moet zoeken naar de exacte waarde of een nauwe waarde.
Vervolgens wordt in de cel "American Length Equivalent": de formule wordt
=VERT.ZOEKEN(C3; Tabel 1 [[ISO-schroeflengte]:[Amerikaanse schroeflengte]]; 3; NIET WAAR)
Ik voeg mijn voorstel toe in Excel-formaat.
Opmerking: afhankelijk van uw versie van Excel is het mogelijk om VERT.ZOEKEN te gebruiken in plaats van VERT.ZOEKEN (deze functie wordt beperkt door de positie van de te zoeken waarden)
Vriendelijke groeten
copie_de_zz_classeur_norme_porte_outil_visb.xlsx
3 likes
Hallo
Bedankt, ik had begrepen hoe de functie werkte nadat ik er veel tijd aan had besteed^^ Nu is het nog duidelijker, ik had me wat beter moeten organiseren en het zou me alleen zijn gelukt denk ik!
Fijne dag en nogmaals bedankt!
1 like