Hoe automatiseer ik het vullen van 2D-cartridges in SpaceClaim?

Hallo

Als ik het goed begrijp, ben je  op zoek naar het heel snel kunnen instellen van eigenschappen om ze weer te geven in een titelblok van een clip.

Als dat klopt, moet je er een klein bedrijfsvoertuig voor ontwikkelen. De API's van SpaceClaim maken dit mogelijk.

Ik ken iemand die bij SpaceClaim werkt, dus ik ga hem vragen of zo'n klein programma bestaat.

Ik neem contact met je op zodra ik zijn antwoord heb.

Bedankt!

Hallo

Dus onze contactpersoon bij SpaceClaim vertelde ons dit:

Zonder extra tools is de oplossing het maken van document- en basemap-sjablonen.

Onze contactpersoon vertelde ons echter dat een van zijn resellers hiervoor een tool heeft ontwikkeld, dat hij contact met hem opneemt om meer te weten te komen en om te zien of het mogelijk was om het beschikbaar te maken op ons platform. In dat geval zal ik je informeren.

Hartelijke groeten

Yves

Hallo

Bedankt voor het zoeken naar contact en oplossing. Van mijn kant heb ik veel varianten getest en gecombineerd om daar te komen. Standaard kun je in een cartouche annotaties plaatsen die betrekking hebben op eigenschappen (o.a. persoonlijk, maar niet die van de fysica van het object zoals gewicht, materiaal) en dit opslaan als tekenmodel.

Twee beperkingen doen zich voor wanneer deze tekening wordt gemaakt naar een ontwerp met meerdere onderdelen:

1) Annotaties kunnen niet worden gewijzigd, behalve via eigenschappen of een persoonlijk symbool.

2) Alleen de eigenschappen van het ontwerp (bestand dat alle onderdelen omvat) zijn beschikbaar bij het maken van het titelblok, niet de eigenschappen van het onderdeel of de onderdelen. Dit principe werkt ook alleen voor eigenschappen van de set (voor het algemene plan) of voor projectannotaties die op elk plan vergelijkbaar blijven.

Suggestie voor ontwikkeling:

- In staat zijn om niet-gekoppelde annotaties in tekeningen te bewerken

- Introduceer deeleigenschappen (component) bij het maken van eigenschapsgerelateerde annotaties

- Introduceer de fysische eigenschappen van de componenten

Met de tweede suggestie wordt het mogelijk om alle items in het titelblok via de eigenschappen te beheren. De eerste suggestie zou dan wel eens nutteloos kunnen zijn.

Tijdelijke oplossing gevonden (SpaceClaim 2012+):

Maak symbolen (blokken) inclusief titelblokken, met annotaties die betrekking hebben op persoonlijke eigenschappen voor project/klant/..., annotaties die zijn aangegeven als bewerkbaar voor deelspecifieke informatie. Maak alleen tekeningen met het formaatkader en importeer het titelbloksymbool voor elke tekening. De informatie in het titelblok kan dus worden gewijzigd.

Ik heb misschien iets gemist, maar het werkt op dit moment het beste.

Ik zou het zeer op prijs stellen als mij een betere oplossing werd aangeboden en/of als deze suggesties zinvol genoeg zijn om terug te gaan naar de leverancier. Tenzij de tool van de reseller in kwestie toegankelijk is...

Alvast bedankt voor uw feedback.

Vriendelijke groeten

M.Pineau

Hallo

Dus mijn contactpersoon bij SpaceClaim vertelt me dat dit probleem inderdaad bekend is en dat de volgende grote versie van SpaceClaim het vullen van cartridges zal automatiseren en het gebruik van eigenschappen die verband houden met notities zal verbeteren.

Hij vertelt me ook dat er een oplossing kan zijn met behulp van documentsjablonen.

U moet een documentsjabloon maken dat alle eigenschappen bevat, inclusief de koppelingen in het titelblok naar de eigenschappen van het planonderdeel, de tekening in dat sjabloon opnemen en dat sjabloon gebruiken voor elk nieuw ontwerp.

Tegelijkertijd probeer ik in contact te komen met een Deense Spaceclaim-dealer die een hulpprogramma heeft ontwikkeld dat uw probleem oplost.
Ik zal je daar zo snel mogelijk meer over vertellen.

Hartelijke groeten
Yves

Hallo

Bedankt voor je oplossing! Je moet echter meerdere formaten tekeningen in het sjabloon plaatsen, omdat je dit formaat niet per se van tevoren kent. Maar het werkt.

Weet je de releasedatum van de 2013-versie?

Vriendelijke groeten

Mathias

Hallo heren,

Zou u geïnteresseerd zijn in onze 3D software SpaceClaim SMO Plus, software voor het maken van plaatwerkketels en andere waarmee u onderdelen kunt modelleren en uitvouwen.

Contactpersoon: david.skorzewskicao@orange.fr

Modellering:   http://youtu.be/a_x2iFeq3s8

Uitvouwen:          http://youtu.be/FsHEjcPinFY

Vriendelijke groeten

corps_5.jpg