Hoe automatiseer je een assemblagedrop?

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar het automatiseren van de afdaling van een onderdeel in de montage. Vandaag, handmatig, vind ik dit leuk:

- Laat in assemblage A een deel B (oorspronkelijk bevestigd) in een subassemblage C zakken;

- Fix C bij de oorsprong

- Benoem C als B (bonus, kopie $PRP:"nummer" en $PRP:"beschrijving")

- Sla B op als een extern bestand.

Ik heb heel weinig ervaring met macro's en eerst wil ik u de vraag stellen naar de haalbaarheid.

Om mijn aanpak te begrijpen: het algemene doel is om een assemblage te verkrijgen met een structuur (het onderdeel) die altijd bijzonder is, en om standaard bevestigingselementen (bibliotheekonderdelen) terug te brengen. Ik werk aan staalconstructies in grote assemblages (civiele techniek) en erf structurele onderdelen via een lichaamsregistratiefunctie van een "schematisch" onderdeel.

Wat denk je?

Bedankt

M

Hallo

Daar hebben we sneltoetsen voor ingesteld. Als we in een deel zijn, drukken we op ctrl-a, dan integreert het daar in een asm en als we ctrl-w doen, kunnen we een onderdeel in de ASM importeren.

document_de_touches_de_raccourci_solidworks.. PDF
1 like

Als ik het goed begrijp:

Jij hebt
Situatie S1: A.asm die B.prt (B lijkt een stuk te zijn dat in A is gemaakt) en C.asm (Bestaat C?) bevat.

Zou je graag willen hebben
Situatie S2: A.asm die C.asm bevat die zelf B.prt bevat (B is geregistreerd)

Wetende dat om van S1 naar S2 te gaan, je de beperkingen moet beheren

Hallo

Ik begreep het doel ook niet echt...

Hoi allemaal

en dank u voor uw antwoorden,

Cobra, bedankt voor de tip, maar ik ben op zoek om te allen tijde in Assembly A te blijven.

Stefbeno, om u meer details te geven:

Situatie S1:

A.asm bevat B.prt. B.prt staat oorspronkelijk vast. A en B worden gegenereerd door een commando om lichamen te registreren, vanuit  een kamer A'.prt die lichaam B' bevat. C.asm bestaat niet.

Situatie S2:

In A.asm vervangt C.asm en bevat het B.prt. C.asm heeft dezelfde naam en eigenschappen als B.prt, en is oorspronkelijk ook vastgelegd op A.asm.

Het is niet nodig om beperkingen te beheren, aangezien onderdelen en samenstellingen altijd bij de oorsprong vastliggen.

Hallo

Met de functie die voor dit effer is voorzien, is het niet geschikt?

http://help.solidworks.com/2015/french/SolidWorks/sldworks/t_Inserting_a_New_Subassembly.htm

Zie deze zelfstudie:

https://www.youtube.com/watch?v=a_CV8wgUPW4

Hallo .PL,

Ja, het werkt en zo doe ik het nu. Dit is een taak die ik vaak doe en ik ben gewoon op zoek naar het verminderen van het aantal klikken. Ik wilde weten of er een manier was om sneller te gaan door het ding te automatiseren.

In ieder geval bedankt voor je antwoorden