Hoe kies je de juiste laptop?

Hallo

Ik ben momenteel op zoek naar het kopen van een nieuwe laptop. Wetende dat ik een goede kans heb om 3D-modellering (Solidworks of andere) te doen, wilde ik weten of het mogelijk was om de slechte kwaliteit van een grafische kaart met veel RAM te compenseren met een goede processor.

Hallo

Welnee. Nu hangt de keuze van de grafische kaart sterk af van het gebruik dat je van Solidworks gaat maken (voor Catia weet ik het niet). Ik heb een laptop met een geïntegreerde grafische chipset (geen grafische kaart), Intel Core i7 en 16 GB RAM en ik heb geen probleem, maar wees voorzichtig, ik doe geen enkel oppervlak of onderdeel dat grote grafische berekeningen vereist en ik heb niet echt de realistische weergave nodig ...

Anders: i7, minimaal 16 GB RAM plus bij voorkeur SSD. Meer volledige informatie HIER.

Vriendelijke groeten

3 likes

Bedankt voor deze informatie. Ik weet nog niet hoeveel ik modelleringssoftware zal gebruiken, maar ik kan net zo goed een computer met een goede grafische kaart nemen als ik twijfel.

Vriendelijke groeten

Ja, dat is zeker, maar dat is wat de prijs zal opdrijven...

Wees voorzichtig, voor de grafische kaart verdient het de voorkeur om een door Solidworks gecertificeerd model te nemen (zie HIER) en voor de PC's van de Gamer-versie zijn ze niet speciaal aangepast aan CAD-gebruik!!

Als u bijvoorbeeld snel zoekt, kunt u een draagbaar werkstation vinden met een 15.6-inch FHD (1,920  x 1,080 ) non-touch antireflectiescherm, een 9e generatie Intel ® Core i7-9750H-processor™ , 16 GB DDR4 SDRAM op 2,666  MHz, een Nvidia Quadro P620 met 4GB GDDR5 grafische kaart (Solidworks gecertificeerde kaart) en een 512 GB SSD harde schijf voor 1550€ excl. BTW.

Vriendelijke groeten

1 like

Onmogelijk, het is alsof je meer pk's op je auto wilt krijgen door "premium" brandstof te gebruiken in plaats van de standaard...
Zoals eerder gezegd, het hangt af van het gebruik.
Van mijn kant heb ik 32GB ram, een quadro P4000 kaart en een Intel Xeon 3.7ghz

Het is genoeg voor het grootste deel van mijn werk, maar soms kan het hebben van 64 GB ram me helpen (met name 3D-scannabewerking)

1 like