Hoe blokkeer ik een onderdeel, assemblage of plan met beheerdersrechten?

Hoi allemaal

Zodra een assemblage klaar is, archiveer ik deze en plaats ik de vermelding "GEVALIDEERD DOOR DE TEKENAAR".

De assemblage kan worden hersteld naar de staat "MODIFICATION", waardoor de revisie een tandje hoger wordt .

Kunt u mij vertellen of er een oplossing is die zou voorkomen dat alle tekenaars van een ontwerpbureau van de vermelding "GEVALIDEERD DOOR DE TEKENAAR" naar "WIJZIGING"  gaan op deze assemblage, met uitzondering van één persoon (VERANTWOORDELIJK BE).

Hetzij door beheerdersrecht, hetzij door een wachtwoord.

Bedankt!

vd.jpg

Hallo

Heeft u PDM  en zitten al uw werkstations op hetzelfde netwerk?

1 like

Hallo

U moet machtigingen voor bepaalde gebruikers of gebruikersgroepen instellen op de overgang in de workflow, zie hier.

Vriendelijke groeten

4 likes

Hallo

Je kunt ook een "overgangsvoorwaarde" toevoegen in de overgangsinstellingen
Wie zegt:
Bestands-/tekstpad niet gelijk aan /%"textyou want".sldasm

Gebruikers kunnen proberen hun status te wijzigen, maar worden geblokkeerd door een bericht "aan de overgangsvoorwaarden is niet voldaan"

Maak vervolgens een parallelle overgang alleen voor de beheerder

Op deze manier vergrendel je de bestanden in de overgang door de gebruikers gewoon door aan het einde van hun namen op de pdm-tekst te zetten die je wilt.sldasm

Het vermijdt het opnieuw maken van een groep of een speciaal gebruikersrecht dat conflicten zou kunnen veroorzaken.

Als uw bestand bijvoorbeeld knife.sldasm heet
De overgangsvoorwaarde wordt ingesteld met %knife.sldasm
die alle bestanden blokkeert die eindigen met knife.sldasm.

Als het niet duidelijk is, laat het me weten:)

1 like

Hallo, als u de toegang voor een specifieke map wilt beperken, kunt u de rechten wijzigen in PDM's "Beheer".

In PDM -> Groepen-> Dubbelklik op de groep(en) waartoe u de toegang wilt beperken) -> Maptoegangsmachtiging-> zoek de map waartoe u de toegang wilt beperken en klik erop -> Wijzig de rechten naar eigen inzicht. (Zie PC)

droitspdm.png
1 like

Hallo

Je moet jongleren met rechten tussen de verschillende fasen van je bestand en de gebruikers/groep.

Als tot nu toe iedereen tot dezelfde groep behoort, voeg dan de verantwoordelijke persoon toe aan een specifieke groep met speciale rechten.

1 like