Hallo allemaal
Ik heb een probleem: ik ben al enkele dagen aan het waden, ik zou graag het oorsprongspunt van een schets in het midden van een oppervlak op 45° willen centreren, bij voorbaat dank ;-)
Ik heb een foto bijgevoegd:
01.jpg
Hallo allemaal
Ik heb een probleem: ik ben al enkele dagen aan het waden, ik zou graag het oorsprongspunt van een schets in het midden van een oppervlak op 45° willen centreren, bij voorbaat dank ;-)
Ik heb een foto bijgevoegd:
Als het goed is, heb je je extrusieschets op je originele as gemaakt
Extrusie in 2 richtingen
C eenvoudiger achteraf
Het zou het mogelijk hebben gemaakt om via het plan op de basisas te zijn
Dan hoef je alleen maar rechte lijnen te maken en x-schetsen te maken
via lijnselectie, indrukken van de Control-toets en het eindpunt
@+
gt22 Dank u voor uw antwoord
Hier is mijn stuk:
Ik zou de oorsprong van de schets in het midden willen plaatsen, het is absoluut noodzakelijk voor mij om door te gaan
Dank je wel ;-)
Het is aan jou om de diagonalen te maken en dan beperk je het punt d
Schets in het midden van de diagonalen
@+
Hoi gt22
Dsl voor de vertraging, ik probeerde niets te doen, ik kan de oorsprong van de schets niet beperken
Ik ben nog steeds bij het startpunt , elke uitleg is zeer welkom
Kun je me de manoeuvre uitleggen die ik moet volgen om de oorsprong van de schets in het midden van een plat oppervlak onder een hoek van 45° te beperken? Dank u
Hallo
Je moet zeker zijn van wat je noemt (oorsprong van de schets). Voor mij ligt de oorsprong bij het stuk en niet bij de sketch waar je het over hebt.
Ik heb de indruk dat de simpele uitleg van gt22 niet bij je past.
Vraag: zou de beginoorsprong, die in het midden van de boring lag, als ik goed kan zien, nu worden verplaatst naar het midden van uw blauwe oppervlak onder een hoek van 45°.
Vertel ons waarom het noodzakelijk is en waarom je geen twee diagonalen kunt maken, wetende dat als je er eenmaal een maakt, het middelpunt ervan je noodzakelijkerwijs het middelpunt geeft, dus wat zou je nieuwe oorsprong zijn.
Vriendelijke groeten
PS: post je haak het zal makkelijker zijn
Hallo
Ben je gaan kijken in de schetsinstellingen? Je moet naar tools==>opties==>Relaties/Magnetisaties gaan en daar dezelfde vakjes aanvinken als ik, want bij mij werkt het automatisch. Zie PJ, tenzij ik de vraag verkeerd heb begrepen...
Hallo ac cobra 427
Uw model en centreer op het originele dek (Blue Point) terwijl mijn oppervlak en offset
En je kunt me bij de voornaam aanspreken
Bedankt
Wil je de blauwe stip centreren? Ik ben onder 2016, als je onder gelijke of lagere versie bent; Kunnen jullie je bestand delen zodat ik er even naar kan kijken?
Dank u voor uw antwoord
In feite wil ik de oorsprong van de schets (rode stip) centreren op het midden van het oppervlak dat blauw is gemarkeerd in de afbeelding die is bijgevoegd in het zip-bestand met mijn SLDPRT-bestand van het onderdeel
Bedankt voor je hulp
Hallo Zoz_mp
Ik heb een montage gemaakt met photoshop zodat je kunt zien wat ik bedoel
Bedankt
Dus je moet naar tool gaan == > schets tools == > raster / oorsprong uitlijning en daar zou je moeten slagen om iets te doen...
Goedenavond
Dat is wat ik dacht, het is de oorsprong van het deel dat je wilt verplaatsen.
Het is mogelijk, maar het moet serieus worden genomen, want het heeft op zichzelf geen zin.
In plaats van alles te herschrijven , raad ik je aan deze tutorial te bekijken. Waardoor je precies kunt doen wat je wilt. Er is een andere methode die sneller is, maar in jouw geval niet werkt omdat je niet op hetzelfde niveau zit.
Probeer dit als je het niet kunt, ik zal de tutorial opnieuw doen in het Frans, maar zelfs zonder Amerikaans te kennen, begrijp je het vrij gemakkelijk.
Hou ons op de hoogte ;-)
Goedenavond ac cobra 427
Als ik me niet vergis, is de modus operandi die u voorstelt degene waarvan ik zeg dat deze niet werkt, hoewel eenvoudiger: omdat u niet op hetzelfde niveau zit.
Uw oplossing werkt alleen als u zich in hetzelfde vliegtuig bevindt (bijvoorbeeld het voorste vliegtuig)!
Laten we in ieder geval afwachten welke @Belhassane zal kiezen maar vooral wat bij hem past.
Vriendelijke groeten
Hallo allemaal
Heel erg bedankt voor je antwoord, het raakt me, ik zal morgen beide oplossingen testen
Nogmaals bedankt aan jullie beiden
Hallo allemaal
Tip-top, beide oplossingen werken voor mij, ik vraag om een oplossing en hier zijn er twee :-) eerlijk gezegd heeft ze een goed leven;-) het mooie solidworks hhhh
Ik heb serieus getwijfeld tussen de twee oplossingen, maar goed, je moet afkappen en ik kies voor de oplossing van Zozo-mp
Geachte groeten aan: Zozo-mp, ac cobra 427 en al het lynkoa personeel Ik zal regelmatig komen om te helpen op mijn beurt
Dank u uit de grond van mijn hart