Ik zou graag het vierkant dat je op de foto ziet willen kunnen centreren met de steun die aan de mast is bevestigd (cilinder op de foto)
capture_support.png
Ik zou graag het vierkant dat je op de foto ziet willen kunnen centreren met de steun die aan de mast is bevestigd (cilinder op de foto)
Hallo
Klik op de 4 vlakken die // zijn en gebruik de diabeperking.
een keer in de ene richting en dan in de andere.
Moge de kracht met je zijn.
bedankt, ik zal zien of ik het kan doen
vergeet niet te klikken terwijl u de Ctrl-toets ingedrukt houdt.
Ik kan het niet, ik krijg een bericht weergegeven : "De geselecteerde entiteiten zijn niet geldig"
Zelfs als je de Ctrl-toets in het donker houdt, werkt het niet
Hier is een tutorial van onze vrienden @alain ERP
http://www.lynkoa.com/contenu/contrainte-centre-de-profil-2
Goedenavond
Waarom gebruik je niet gewoon een beperking die samenvalt met het vlak van je mat met dat van je vierkant?
Het hangt natuurlijk allemaal af van waar je de oorsprong van je onderdelen plaatst.
Als je geen centraal plan voor je plein hebt, maak er dan gewoon een.
Aan de andere kant, als je op de as moet draaien, maak dan gewoon een as op je buis en lijn het vlak van je vierkant uit op deze as.
In de hoop je probleem begrepen te hebben.
Edit: Afbeeldingen toevoegen
Hallo
U kunt ook de vlakken van het vierkant en de vlakken van de steun gebruiken en symmetrische beperkingen creëren.
Bedankt AC Cobra
Ik had er nooit aan gedacht om de COOOoooolll symmetrische beperkingen te gebruiken :-)
Trouwens , voor de symbeperking op SW2015->SW2018 hebben ze de selectie omgekeerd, sym plan en vervolgens de andere 2 vliegtuigen, terwijl het voorheen het tegenovergestelde was.
Er zou een "bij voorkeur" optie moeten zijn om het tegenovergestelde te doen: 2 schoten dan het sym-plan, maar daar kunnen we van dromen.
Persoonlijk heb ik er na 8 jaar gebruik een beetje moeite mee om eraan te wennen.
Zoals we de hele tijd op SW zeggen, is er niet slechts één oplossing, het is aan jou om degene te gebruiken die het dichtst bij jouw gebruik / ontwerp ligt.
@FUZ3D : Het lijkt me meer dat ze sinds 2016 zijn teruggegaan naar de oorspronkelijke volgorde van selectie voor deze functie. Toen ik van 2009 naar 2014 ging, was de volgorde gezichten, dan vlak van symmetrie, terwijl ik altijd het symmetrievlak had gekend, dan gezichten (wat mij vanuit mijn oogpunt logischer lijkt)
Hallo
Het is waar dat ik de beperking "gecentreerde profielen" niet had opgemerkt, die ik best goed vind, merci@alain ERP.
Gewoon een vereenvoudiging door de @FUZ3D methode te vergelijken: het is niet nodig om de as te maken, geef gewoon de tijdelijke assen weer
bedankt dat je me hebt geholpen, het is me gelukt :)
Het enige dat u hoeft te doen, is de post sluiten door het beste antwoord te valideren.