Hoe een gelast monteur in een plaatwerkonderdeel te veranderen

Hoi allemaal

Ik sta voor een dilemma!

Ik heb een gelast mechanisch frame, in een hoek van 40x40x2, dat is 1200 mm x 800 mm. Zie bijlage.

Ik zou het graag willen transformeren in een stuk plaatwerk (of iets anders) om zijn platte pers te hebben met zijn 5 hoeksneden. Als:/__\/____\/__\/____\

Om het te integreren in mijn tekening.

Is dit mogelijk? Is er een andere eenvoudige oplossing om hetzelfde resultaat te bereiken?

Wetende dat ik de eigenschappen van de hoek van 40x40x2 voor mijn stroomtabel moet herstellen.

Dank u voor uw hulp.

Nicolaas.

corniere_40x40x2.pdf

Als je een hoekprofiel van 40x40x2 hebt gemaakt door langs een rechthoekige schets te extruderen, weet ik niet zeker of het mogelijk is zonder de plaatwerkfuncties te doorlopen.

Misschien moet je de achtergrond van je frame maken door 2 frames in elkaar te schetsen, de functie "gevouwen basisplaat" om zo in 3D de achtergrond te creëren, en vervolgens op elke buitenrand van je achtergrond een gevouwen plaatwerk op de randen te maken.

Op deze manier heb je toegang tot het uitgeklapte.

Zie screenshot

capture.jpg

Dank u voor uw antwoord,

Dat is niet helemaal wat ik wil.

Ik heb een andere bijlage uit mijn oude plan gezet om te realiseren wat ik uiteindelijk nodig heb.

De weergave gemaakt in wireframe (schets) in groen linksonder met de lengte van 3982.

Deze weergave is het "ontwikkelde" van het L-frame van mijn chassis. Om sneden  te maken op 45° en  90°.

Als gevolg hiervan kunt u de lange lengte "buigen" om het frame te hebben.

In de hoop dat mijn uitleg duidelijk is ;o).

chassis_en_40x40x2.pdf

Hallo

Hier is hoe het te doen

cadre_en_version_depliable.docx

Nou, het is me gelukt om ergens aan te sleutelen!

Ik heb mijn frame gemaakt in MS L van 40x40x2 om het in mijn stroomtabel te hebben.

Op ditzelfde stuk heb ik een plaatstalen frame gemaakt met dezelfde doorsnede en vormkenmerken als mijn vorige frame.

Ik doe twee interne configuraties in de kamer, een standaardconfiguratie met mijn frame in MS. En een andere config met mijn blad uitgevouwen om het uitzicht in de Europarlementariër te hebben.

Dat is het.

Hier is de 3D-versie van SolidWorks 2016

cadre_en_version_depliable.sldprt

Dank je wel ac cobra, dat is wat ik  deed om mijn te laten ontwikkelen.

Maar ik moet mijn mechanisch gelaste ernaast houden voor de rest van mijn chassis, want uiteindelijk is het geen plaatwerkonderdeel. :o)

Kijk in de functiemanager, een grijs deel = een andere configuratie. (plaatwerk)

het niet-grijze deel is het deel dat ik moet bewaren voor het hele proces met EPDM.

cadre.jpg

Bedankt voor je hulp, we kunnen zeggen dat het probleem is opgelost met een pirouette.

Oké, maar ik begrijp niet echt het doel van het hebben van het frame in een hoek door de stroom en het uitvouwen op dezelfde MEP