De kleur van dimensies en annotaties wijzigen

op SolidWorks 2014 heb ik alle afmetingen en annotatie in Magenta-kleur en ik moet ze in zwart zetten.

Ik heb de kleurinstellingen in het menu Algemene optie gewijzigd, maar niets helpt.

op SW 2013 kunt u direct in het optiemenu de kleur van de afmetingen of andere wijzigen door de specifieke tabbladen, maar op 2014 is deze optie verdwenen.

Bij voorbaat dank

Patrice

Hallo

De magenta zijkanten komen niet uit een familie van stukken, maar uit een familie van stukken?

De onderdeelfamilie moet worden verwijderd of de afmetingen moeten opnieuw worden gemaakt, omdat deze uit het model zijn geïmporteerd.

En je bent hier al gaan kijken: Extra > Opties, selecteer op het tabblad Systeemopties de optie Kleuren

http://help.solidworks.com/2014/french/SolidWorks/sldworks/HIDD_OPTIONS_SYSTEM_COLORS.htm

2 likes

Om precies te zijn hier: 

Kies "Afmetingen, gecontroleerd door kamerfamilie" en stel de kleur in.

1 like

Hallo

Ja, ik heb de juiste kleuren al in het kleurentabblad gezet (of het nu gaat om onderdelen, montage en tekening).

Alle afmetingen en annotaties zijn in het zwart gezet, ik heb geen familie van onderdelen die op deze assemblages zijn gemaakt.

In 2013 beheers ik deze parameters perfect, maar in 2014 ga ik in cirkels!

Het verwijderen van de kleuren uit de instellingenmenu's van dimensies of annotaties is een succes :-(

Dank u voor uw antwoorden!