Hoe wijzig ik de indexopmaak in een tekening?

Hallo

Is het mogelijk om het formaat van de cue-ballon in een tekening (Solidworks 2016, SP 3.0) te wijzigen: zet de ballon bijvoorbeeld op een zwarte achtergrond en de cue in het wit? Ik kon dit niet vinden in het menu "Revisiesymbool". Ik ben op zoek naar een manier om de hintbubbels meer te benadrukken in zeer dichte vlakken. Bij voorbaat dank, van harte,

Hallo

Om je bubbel beter zichtbaar te maken, kun je spelen met de dikte van de lijnen door op de bubbel te klikken, vervolgens klik je in het menu op andere eigenschappen en daar heb je de stijlen van de bijlageregel en de omtrek. U haalt het vinkje weg bij "gebruik de documentweergave en daar kunt u spelen met de dikte van de lijnen voor een betere zichtbaarheid. Als je het leuk vindt, kun je het wijzigen in tool>optie>documenteigenschap>annotatie>ballon en lijnstijl...

6 likes

Hallo 

De oplossing die ik je heb voorgesteld, heeft je misschien geholpen???

1 like

Hallo

Om de beschikbare opties voor het wijzigen van het formaat van revisiesymbolen te zien, klikt u gewoon op een bestaand symbool en verschijnt er een menu in de property manager onderaan deze afbeelding :

https://michaellorddotme.files.wordpress.com/2014/12/change-leader.png

En om alle mogelijkheden te zien, zie hier:

http://help.solidworks.com/2014/English/SolidWorks/sldworks/HIDD_Options_Balloons_new.htm

Maar ik denk niet dat je zult vinden wat je zoekt, de opties zijn vrij beperkt en er is geen andere manier om dat te veranderen.

1 like

Hallo

Dank u voor uw antwoorden!

Helaas heb ik mijn probleem niet opgelost:

AC Cobra 427: de dikte van de bubbel verandert alleen voor de "annotatie" bubbels en niet voor de index bubbels, ik heb daarvoor de eigenschappen van het document doorlopen omdat ik "andere eigenschappen" niet kon vinden in het index menu... (zie PC)

.PL: ik heb het inderdaad getest, maar ik was meer geïnteresseerd in het vetgedrukt/verdikken van de cirkel van de bubbel of het op een witte achtergrond zetten index in wit, maar er bestaat duidelijk niets over. Nog een opmerking: je screenshot toont annotatieballonnen, geen hints... Deze laatste lijken moeilijker te bewerken

Bedankt voor je reactievermogen!

capture.png

Ik kan de annotatieballonnen inderdaad op deze manier vetgedrukt maken (zie PC), maar het heeft geen effect op de indexbubbels...

capture1.png

Ik kan de annotatieballonnen inderdaad op deze manier vetgedrukt maken (zie PC), maar het heeft geen effect op de indexbubbels...

capture1.png