Ik moest het profiel van een klantonderdeel in een 3D-schets nemen (de entiteiten converteren) en nu wil ik de oorsprong van deze 3D-schets veranderen om het te verwarren met mijn assemblage (assemblage). Helaas blijft de oorsprong van het belangrijkste onderdeel de referent van mijn 3D-schets en ik kan het niet veranderen.
Kon je niet gewoon het klantgedeelte verplaatsen om het correct te plaatsen ten opzichte van je herkomst? Op die manier zouden de entiteiten, wanneer ze worden geconverteerd, direct op de juiste plaats worden geplaatst!
Werk je op het niveau van een onderdeel of een assemblage?
Hallo, u kunt een coördinatensysteem maken (Invoegen > Referentiegeometrie) om uw schets te beperken met betrekking tot dit coördinatensysteem dat u volgens uw behoeften hebt geplaatst. Wanneer u een coördinatensysteem invoegt, kunt u de oriëntatie van de X-, Y- en Z-as wijzigen.
Natuurlijk moet je eerst alle beperkingen verwijderen die je schets van je oorsprong blokkeren .
Als u uw coördinatensysteem ten opzichte van uw merk wilt plaatsen, bewerkt u uw onderdeel in de context van uw merk om uw referentiegeometrie ten opzichte van een ander onderdeel of een ander onderdeel in te voegen.
Bedankt Joss.G, ik deed precies wat je suggereerde.
Ik heb mijn onderdelen geassembleerd volgens de oude marker en deze assemblage opnieuw in een andere geplaatst waar ik koos waar ik mijn marker wilde hebben.
Vervolgens heb ik in deze nieuwe assemblage een 3D-schets gemaakt waar mijn schetsreferentie perfect op aansloot.
Dank u allen voor uw berichten en voor uw vriendelijkheid.