als ik een schets wil maken, als ik een gezicht selecteer, wordt de oriëntatie automatisch gemaakt volgens het X/Y-coördinatensysteem. Wat als ik een vlak wil selecteren en vervolgens een rand wil selecteren, bijvoorbeeld om te oriënteren anders dan mijn X/Y.
Of u moet zich heroriënteren met de rechtermuisklik, of een ander gezicht selecteren en op "Normaal naar" in de weergavebalk klikken" (zie bijgevoegd bestand).
Bijgevoegd is een afbeelding die mijn probleem laat zien. Als ik met de rechtermuisknop klik, kan ik het gezicht heroriënteren om te selecteren. Ik wil zijn zoals het bijgevoegde bestand.
Houd de alt- of shift-toets ingedrukt en door op de pijlen te drukken, kunt u zich heroriënteren in stappen van 30 graden (instelbaar in de systeemopties in het menu Weergave).
En vervolgens kunnen we de standaardweergaven bijwerken om deze weergave te behouden:
Klik op het pictogram Standaardweergaven bijwerken . Hiermee worden alle standaardweergaven bijgewerkt, zodat ze relatief zijn ten opzichte van die weergave."
Of, als u ongeveer vooraan wilt staan, kunt u de weergave aanpassen door met het muiswiel op een gezicht te klikken om normaal naar dat gezicht te draaien.
Ik heb net getest. Nadat ik de toetsen heb gecombineerd, draai ik me om en ben ik georiënteerd zoals ik wil. Het probleem is dat als ik een lijn trek en ik vraag om een horizontale beperking, mijn lijn zich altijd heroriënteert volgens de beginnende X en Y.
Kunnen we bijvoorbeeld een nieuw referentiekader maken op basis van mijn bestelling en wanneer ik mijn gezicht voor mijn schets selecteer, kan ik de referentie voor mijn nieuwe oriëntatie selecteren?
Als je je weergave draait via het rolgereedschap (foto 1/2 van de weergave, is je triede altijd hetzelfde, dus als je een verticale doet, zal het zijn alsof je voor de rol was
Rotation View Tool (foto3) creëer je een hoekrotatie via je lauwwarme
Ik gaf in mijn eerste bericht met de spatiebalk aan:
En dan kan men de standaardweergaven bijwerken om die weergave te behouden: "Klik op het pictogram Standaardweergaven bijwerken. Hiermee worden alle standaardweergaven bijgewerkt, zodat ze relatief zijn ten opzichte van die weergave." http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_SELECT_N...
Om het deel met het commando "Normaal naar" in de gewenste richting te oriënteren, moet u op het normale gezicht klikken, op de Ctrl-toets drukken en het gezicht selecteren dat u erop wilt plaatsen (zie afbeelding).
Als u de weergave van Gezicht standaard wilt behouden, drukt u op de spatiebalk, het oriëntatievenster verschijnt. Selecteer Gezicht en voer Standaardweergaven bijwerken uit en de weergave wordt het vooraanzicht.
De antwoorden zijn complementair
In de meeste gevallen die van Alain.erp uit de selecties
En in complexere gevallen gebruik ik toetscombinaties zoals Lucas Prieur
Ik ben net als Jose-accessa, ik gebruik veel plannen, maak een plan en dan normaal. Maar als je wilt dat het een standaardweergave wordt, werken de oplossingen van Lucas prieur en Alain erp ook heel goed.