Hoi allemaal
Omdat ik al zo'n tien jaar gebruiker ben van Solidworks (op het gebied van metaalbewerking/slotenmakerij), worden mij nu steeds meer beperkingen gesteld met betrekking tot de debieten en montage in de achterliggende werkplaats.
Ik wilde weten wat je vond van de 2 mogelijke methoden (voordelen / nadelen) tussen MULTIBODY modellering en ASSEMBLY? (Persoonlijk heb ik in de loop van de tijd mijn multibody-methode verfijnd, die, denk ik, 10 keer sneller gaat, en ik beheer een algemene vergadering van het totale project).
In termen van stroming en laser heb ik lichaamsextracten gemaakt, met een samenvattend plan dat de hoeveelheid aangaf en een referentienaam (annotatie) plaatste, en mijn stukken met de hand geteld, en dat was alles.
Wat me nu stoort, is dat mij wordt gevraagd of het mogelijk is om een markering op een deellichaam te plaatsen, en dat de software het geheel van dit gemeenschappelijke lichaam vindt dat is gemaakt in verschillende delen met meerdere lichamen.... Dat wil zeggen dat ik bijvoorbeeld hetzelfde laseronderdeel (dus lichaam) in verschillende onderdelen (multibody) kan hebben, en daar zou ik niet weten hoe ik automatisch moet volgen (of het nu gaat om hoeveelheid, aanduiding, ...)
Hebben jullie hier oplossingen voor?
Of je moet tegen jezelf zeggen dat je in de onderdelen- en assemblagemodus gaat, voor "standaard" ontwerpen of grotere projecten waarvan je weet dat je veel gemeenschappelijke onderdelen zult hebben.
En behoud de multibody-methode, voor ontwerpen op maat...
Aan uw toetsenborden, zodat u mij alstublieft kunt verlichten!