Hoe tel je identieke multibody-onderdelen in verschillende assemblages?

Hoi allemaal

Omdat ik al zo'n tien jaar gebruiker ben van Solidworks (op het gebied van metaalbewerking/slotenmakerij), worden mij nu steeds meer beperkingen gesteld met betrekking tot de debieten en montage in de achterliggende werkplaats.

Ik wilde weten wat je vond van de 2 mogelijke methoden (voordelen / nadelen) tussen MULTIBODY modellering en ASSEMBLY? (Persoonlijk heb ik in de loop van de tijd mijn multibody-methode verfijnd, die, denk ik, 10 keer sneller gaat, en ik beheer een algemene vergadering van het totale project).

In termen van stroming en laser heb ik lichaamsextracten gemaakt, met een samenvattend plan dat de hoeveelheid aangaf en een referentienaam (annotatie) plaatste, en mijn stukken met de hand geteld, en dat was alles.

Wat me nu stoort, is dat mij wordt gevraagd of het mogelijk is om een markering op een deellichaam te plaatsen, en dat de software het geheel van dit gemeenschappelijke lichaam vindt dat is gemaakt in verschillende delen met meerdere lichamen.... Dat wil zeggen dat ik bijvoorbeeld hetzelfde laseronderdeel (dus lichaam) in verschillende onderdelen (multibody) kan hebben, en daar zou ik niet weten hoe ik automatisch moet volgen (of het nu gaat om hoeveelheid, aanduiding, ...)

Hebben jullie hier oplossingen voor?

Of je moet tegen jezelf zeggen dat je in de onderdelen- en assemblagemodus gaat, voor "standaard" ontwerpen of grotere projecten waarvan je weet dat je veel gemeenschappelijke onderdelen zult hebben.

En behoud de multibody-methode, voor ontwerpen op maat...

Aan uw toetsenborden, zodat u mij alstublieft kunt verlichten!

Hallo

Er is aanvullende software voor SolidWorks waarmee u dit kunt doen. Misschien die van de Visiatv-suite.

Misschien moet PDM, wat een database is, weten hoe dat moet! Degenen die het zullen bevestigen of ontkennen.

Anders! Je hebt de beestachtige methode (die ik je niet aanbeveel): je slaat al je stuklijsten op in Excel-bestanden. Je voegt al je Excel-bestanden samen en vervolgens sorteert je ze op het onderdeelnummer, s/s samen enz.

Als je Microsoft Xpress hebt, omdat het een database is die gemakkelijk kan worden gevoed door Excel-bestanden, kun je het eenvoudiger afspelen.

Vriendelijke groeten

Enige tijd geleden werd ik met dit probleem geconfronteerd. Ik heb een trucje gevonden dat is wat het is:

De onderdelen die in veel van de multibody zitten, maak je in zelfstandige onderdelen. Dan ga je in je multibodies door het inbrengen van een onderdeel en je voegt je gemeenschappelijke onderdeel in. Je krijgt al een onderdeelnummer in je eigenschappen van gelaste onderdelen, omdat dit gegeven is dat ik met de invoegfunctie ben, lijkt mij.

Dan plaats je tijdens je algemene MEP de nomenclatuur van multi corps en komen de gemeenschappelijke lichaamsreferenties direct naar buiten.

Ziezo, ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

2 likes

Kleine schermafbeelding om explicieter te zijn

capture_1.png

Allereerst hartelijk dank voor uw feedback.

Geen wonderoplossing van wat ik zie... (Ik kende deze methoden al)...

Nou, dan moet ik nog even wat dieper graven...