Hoe stel ik een functie voor gelaste elementen in?

Hallo

Ik ben bezig met het maken van een mechanisch gelast onderdeel op SolidWorks dat plaatwerkelementen en een UPN-profiel bevat van de functie "Mechanisch gelast element".

Dit onderdeel zal een groot aantal configuraties moeten hebben die overeenkomen met verschillende afmetingen en zal worden beheerd door een familie van onderdelen.

Ik zal ook de grootte van mijn UPN in deze deelfamilie moeten beheren, maar ik kan niet vinden hoe ik in de deelfamilie kan definiëren welke profielgrootte door de functie moet worden gekozen.

Als iemand een oplossing of formule heeft om te gebruiken in mijn familie van kamers.

Dank u voor uw antwoorden

Guillaume

Hallo

De upn heeft normaal gesproken een afmeting van lg, als je dubbelklikt op extrusie in de 3d heb je alle dimensies die worden weergegeven en klik op de lengte en daar aan de linkerkant vius heb je de primaire waarde (zoiets als D1@Boss-Extru.1) je kopieert deze waarde en je plakt deze in de kamer familietabel en dan vul je de vakjes in of je koppelt deze waarde aan een andere die overeenkomt in de kamerfamilietabel waar je deze waarde direct in de 3D koppelt, door op de dimensie te klikken en = pouis te zetten, selecteer je de dimensie waarmee deze moet overeenkomen.

1 like

Als ik je antwoord goed heb begrepen, kan ik de lengte van mijn UPN in mijn onderdelenfamilie wijzigen.

Mijn probleem is niet om de lengte te veranderen, maar de "grootte". In sommige configuraties heb ik een UPN 100 nodig, soms UPN 120, 140, 160.

Deze maatkeuze is gemaakt in de functie Mechanisch gelast element. En het doel is om de keuze in deze functie van mijn kamerfamilie te veranderen.

Om het profiel te wijzigen maak je je 2e configuratie aan, je bewerkt je functie, je wijzigt het profiel en onderaan kies je voor deze configuratie.

U past ook de lengte van het profiel aan door ook voor deze configuratie goed te kiezen.

Vervolgens maakt u automatisch uw familie van onderdelen aan met de 2 verschillende identiteiten en wordt de excel tabel automatisch ingevuld met de gevraagde informatie.

Deel 1.SLDPRT
1 like

@sbadenis dank u voor uw antwoord, het is perfect.