Met een beetje zelfstudiedenkwerk en doorzettingsvermogen is het me gelukt om een platte spiraalveer te tekenen.
maar nu heb ik geen toegang tot de uitvouwfunctie om de ontwikkelde lengte te kennen (denkend dat er op bepaalde plaatsen materiaalverwijderingen kunnen zijn en daarom de precieze locatie weten).
Kijk naar de bijgevoegde afbeelding en je hebt een van de mogelijke antwoorden met SW. De andere oplossing is om te rekenen met een vrij eenvoudige formule. Een van mijn horlogemakervrienden gebruikt dit vaak en de formule geeft ook de stijfheid van de veer, dit stelt je in staat om de voorgestelde oplossing met SW te controleren, het stelt je ook in staat om te controleren of de elastische limietvoorwaarden worden gerespecteerd;-)
Voordat je bevestigt " je hebt op deze manier niet de ontwikkeling met de lussen"
Lees dit maar eens 1°) De drie schetsen die je gebruikt om je veer te tekenen, bevinden zich gelukkig in het midden van de rechthoek die je gebruikt voor de sweeps, wat betekent dat alle getallen overeenkomen met de neutrale vezel, dus het is niet nodig om deze ""binnenrand en de buitenrand te doen, dan deel ik door 2 om de neutrale vezel te krijgen.""
Je moet dus een ingewikkelde berekening maken, namelijk de lengte van de drie schetsen: Spiraal + schets 4 + schets 6, wat 3.57+1.79+408.54 geeft, het zegt niets over de K-factor
Wees voorzichtig, want voor veren zijn er andere parameters met betrekking tot warmtebehandeling waarmee rekening moet worden gehouden (krimp of rek)
voor Stefbeno, ja, ik heb het geprobeerd, maar hij weigert me de functie.
voor Zozo, ik weet het niet, of ik mezelf goed heb uitgelegd in mijn manier van rekenen, maar ik vind hetzelfde in de praktijk en wat betreft de stijfheid als gevolg van TTH of de elasticiteit van het materiaal is op dit moment geen prioriteit, maar het is waar dat je gelijk hebt.
Wat ik graag zou willen is dat als ik klaar ben, ik het stuk kan uitvouwen.
Ik werk 99% in plaatwerkmodus voor mijn ontwerpen, waarbij ik geen probleem heb met een vlakke lay-out, zowel bij het schetsen als bij het tekenen (zie bijgevoegd bestand).
en dus ben ik op zoek om hetzelfde te doen met een platte spiraal
Ik leg u als bijlage een model voor van een balansveer met de plaatwerkmodule (in versie 2018). De lengte kan gemakkelijk al bij de constructie van de basisschets (schets 6) bekend zijn. Uiteindelijk is het natuurlijk oprolbaar/uitklapbaar... Vriendelijke groeten.
Hier heb je het, je ontwerpen zien er echt uit als wat ik zoek, maar niet een doorgewinterde fan van SW, zou je de kans hebben om me een tutorial van je ontwerpen in video te maken.
Voor ac cobra 427, als ik het bestand open, heb ik 3 fouten in schets 3, 5 en 7, is dit normaal en ook waarom de bochten op 180° zijn gesneden
De fouten komen voort uit het feit dat je blauwdrukken op de extrusies had gemaakt en toen ik ze verwijderde, deze bug. Solidworks weet niet hoe je bochten moet ontvouwen, maar halve cirkels, dus heb ik halve cirkels op je spoel opnieuw ontworpen door ze aan elkaar te laten raken en je diameters te respecteren. Je kunt ook direct door een standaardschets gaan en je spoel direct met halve cirkels maken.
Ik had niet ingevuld dat je mijn basisbestand had overgenomen (de nummers zijn willekeurig gezet omdat het alleen voor mij was om te begrijpen).
Ik stel misschien een domme vraag, maar ik moet het begrijpen: je zegt dat SW niet weet hoe hij spoelen moet ontvouwen, dus waarom slagen we er volgens het plan van m.blt in om het hele spiraallichaam uit te vouwen.
Ik heb net gekeken naar het bestand dat is gepost en het is een oplossing die ik niet kende en waarvan ik denk dat het eenvoudiger is dan degene die ik heb voorgesteld, omdat het voorkomt dat ik de schets opnieuw moet maken.
Aan de andere kant, zou het mogelijk zijn om een video-tutorial (bij voorkeur) van het m.blt-bestand of een stap-voor-stap tutorial geschreven versie te hebben.
Aan de andere kant, even een kleine verduidelijking.
Is het mogelijk om de inter- en exter-lussen te tekenen en een functie te hebben om de 2 uiteinden in elipsmodus te verbinden en het aantal gewenste omwentelingen aan te geven.