Hoe u uw tracker permanent kunt houden

Hallo

Ik gebruik Autocad 2013 en weet niet hoe ik mijn plotterkeuze in Autocad kan bewaren.

Elke keer dat ik Autocad start, verlies ik mijn selectie van plotter of printer en eindig ik met geen enkele in het venster.

Bedankt

Hallo

Wordt de tracker beheerd door Windows of is het een stuurprogramma dat specifiek is voor Autocad?

Als het wordt afgehandeld door Windows, zou het voldoende moeten zijn om het (in Windows) als de standaardprinter te verklaren ...

1 like

Beantwoordt dit forum de vraag?

http://www.bg-map.com/discus/messages/9/378.html?1198071371

Anders staat het in het dialoogvenster Voorkeuren van de afdrukopties

Klik gewoon op "Stroom instellen"

cf Bijgevoegde schermafbeelding

capture.jpg
1 like

Dank u heren, maar niets helpt.

Elke keer als ik een nieuwe tekening maak en deze wil afdrukken, moet ik het afdrukapparaat opnieuw selecteren.

toch bedankt

Hallo Thierry,

Zo eenvoudig is het niet.

In feite moet u in de Autocad-opties  (tabblad "Traceren en publiceren") de standaardprinter definiëren die u wilt (linksboven).

Maar in feite geldt dit alleen voor nieuwe presentaties die gemaakt worden.

Inderdaad, aangezien elke presentatie een andere printer kan onthouden, zijn de printers al gedefinieerd in de presentaties wanneer u een bestand opent, ook in de nieuwe tekeningen (sjablonen).

De enige oplossing (voor nieuwe blanco tekeningen of eigen sjablonen) is om de lay-outs in de sjabloonbestand(en) zelf in te stellen.

Dit weerhoudt u er niet van om de standaardprinter in te stellen in de opties.

In de hoop je vraag beantwoord te hebben.

1 like

Hallo

De afdrukconfiguratie is gekoppeld aan de lay-out (inclusief de speciale "object"-lay-out voor de objectruimte.

Om altijd dezelfde configuratie te hebben bij het maken van een tekening of bij het openen van autocad, moet u de presentatie configureren in het gebruikte sjabloon.

1) Ga als volgt te werk om erachter te komen welk AutoCAD-sjabloon bij de lancering wordt gebruikt:

Typ "opties" op het toetsenbord

op het tabblad Bestanden

in de map "Sjablooninstellingen"

vink "naam van het standaard sjabloonbestand voor RAPNOUV" aan

Als de sectie leeg is, moet het bestand dat voor een Franse versie wordt gebruikt, zich in de map bevinden:

C:\Gebruikers\<Uw login>\appdata\local\autodesk\autocad mechanical 2013 - nederlands\r19.0\eng\template

2) Open dit sjabloon

Selecteer het .dwt-bestandstype

Klik met de rechtermuisknop op de presentatie die u wilt configureren (bijvoorbeeld object)

Lay-out Manager

Klik op "Bewerken"

Afdrukken instellen (printerkeuze)

Sla het bestand op.

U zou deze configuratie voor elk nieuw bestand moeten vinden

Voor de anderen moet u deze opdracht in uw bestanden uitvoeren om de lay-out op te slaan

Ik raad je ten zeerste aan om je eigen sjablonen te maken die onder andere het volgende bevatten:

uw perceelconfiguraties

Jouw lagen

Gebruikte lettertypen

de soorten lijnen die worden gebruikt

+ een heleboel varibes opgeslagen in de tekening.

Hallo

Ik had een soortgelijk probleem en

De oplossing was om het stuurprogramma van de tracker opnieuw te installeren

omdat ik, net als jij, "geen" had in mijn favoriete lijn van tracker

Bedankt dat je me op de hoogte houdt