Hoe converteer ik een STL-bestand naar STEP of Part?

Hallo allemaal,

Omwille van een ontwerp moet ik een STL-bestand converteren naar een STEP en het vervolgens weer toevoegen aan een assembly.

Dit zijn de STL's die ik naar pc's wil converteren.
Connecteur.rar (2.8 MB)

Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten

1 like

Hallo;
Open je STL met Solidworks en kies vervolgens met save-sub het STEP-formaat...

• Ik zie de moeilijkheid niet echt, heb je het geprobeerd?.
    Persoonlijke noot: Ik geef de voorkeur aan het Parasolid (x_t) formaat boven het STEP-formaat om de reconstructie van STL's in volume te bevorderen.
    De tweede persoonlijke noot is: waarom sla je ze niet direct op in Solidworks-formaat?

Vriendelijke groeten.

4 likes

Ja, sorry, ik ben niet duidelijk genoeg in mijn uitleg.

Ik vond uiteinden in STL op een downloadsite voor 3D-prints, het probleem is dat het niet mogelijk is om in een ander type te downloaden.
En ik heb dit onderdeel nodig om het toe te voegen aan een assemblage en het vervolgens te printen.

Daarom heb ik deze vraag gesteld.

Je aanpak laat me achter ... Perplex, maar goed.
Hier is de conversie van uw twee bestanden naar STEP-formaat.

Clips_de_Sangles.zip (51.2 MB)

Vriendelijke groeten.

2 likes

Bedankt, maar kan ik weten dat je ze hebt omgezet naar RWZI?

Ik legde het uit in mijn eerste post...

1. Ik open de STL-bestanden met Solidworks.

2. Ik heb geduld...

3. Ik ga naar Bestand/opslaan als/... Ik kies het STEP-formaat uit de beschikbare lijst.

4. Ik wacht (lang) tot Solidworks klaar is met zijn werk.

(let op: voor de veiligheid heb ik een stap van 2' toegevoegd door de STL op te slaan in SLDPRT-formaat... om ze gemakkelijker opnieuw te openen in geval van een crash).

Vriendelijke groeten.

7 likes

Hallo, ik begreep de oplossing, maar ik heb de solidworks-software niet.

Zou een liefdadige ziel deze 2 bestanden voor mij kunnen converteren alstublieft:

Sierlijke Kolibrie 3D-model STL.zip (81.2 MB)

Hallo

hier ==> Sierlijke kolibrie step.zip (2.8 KB)

Hallo @Scofield

Misschien is het alleen thuis, maar Solidworks vertelt me " geen vaste gegevens in het bestand " wanneer ik de zip-stappen open.

hallo @Sylk inderdaad heb ik meerdere keren geprobeerd te exporteren, de mesh is misschien te belangrijk, ik zie niets in de exportopties

Het verbaast me dat je een puntenwolkformaat kunt transformeren in een solid body (.stp) zonder eerst een point-to-body cloudtransformatie te hebben gedaan.
Dus niet verrast dat de trede leeg is (geen lichaam, geen stap?)

En wanneer ik een stp probeer te exporteren van een van deze geïmporteerde stls, mislukt het en toont het een fout " niet-ondersteund curvetype " ...

1 like

Geweldig heel erg bedankt