Als ik dit onderdeel krijg, heb ik een volume dat ik wil omzetten in een plaatwerkonderdeel om te voorkomen dat ik het opnieuw ontwerp met het risico een fout te maken?
Bij voorbaat dank
SLTS
Als ik dit onderdeel krijg, heb ik een volume dat ik wil omzetten in een plaatwerkonderdeel om te voorkomen dat ik het opnieuw ontwerp met het risico een fout te maken?
Bij voorbaat dank
SLTS
Hallo
In de plaatwerkmodule bevindt zich een functie "Omzetten naar plaatwerk".
Ik raad je echter aan om de symmetrie te controleren als je klaar bent.
Fijne dag.
Hallo
Symmetrie in een assemblage is praktisch voor een complete subassemblage die men symmetrisch wil hebben.
Voor een enkel onderdeel is het het beste om de symmetriefunctie in een kamer te gebruiken.
http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Mirror_Part.htm
Hallo
Er zijn verschillende mogelijkheden, afhankelijk van wat u wilt herstellen.
In mijn geval, als ik een symmetrisch stuk plaatwerk heb, is het enige waar ik in geïnteresseerd ben het uitgevouwen stuk. Dus als je in je originele onderdeel een tekening hebt gemaakt door het uitgevouwen in te voegen, wordt er een afgeleide configuratie toegevoegd met de naam DefaultSM-FLAT-PATTERN.
Van daaruit, in mijn symmetrische stuk, maak ik handmatig een afgeleide configuratie die ook wel DefaultSM-FLAT-PATTERN wordt genoemd. In deze configuratie ga ik naar de mirroring-functie (die verschijnt als een geïmporteerde body), klik met de rechtermuisknop op "lijst externe referenties". In de naam van de configuratie kiest u DefectSM-FLAT-PATTERN van uw originele onderdeel en valideert u. De uitgeklapte 2 stukken zijn nu aan elkaar gekoppeld.
Bij deze methode zijn je 2 stukken strikt symmetrisch, inclusief de buigparameters.
In de hoop je vraag beantwoord te hebben...
Hallo
100% eens met @Lucas Prior
@+
Inderdaad, "omzetten naar plaatwerk" stelt je in staat om een onderdeel dat met SolidWorks-functies is gemaakt, om te zetten in plaatwerk (volumetrische lichamen), maar ook (wat ik niet wist) van oppervlakken:
Zelfs als ik de symmetrie van het onderdeel doe, krijg ik nog steeds een symmetrisch lichaam waarvan ik graag een apart stuk plaatwerk zou willen hebben en de schakels zou willen snijden.
Je wilt in je symmetrische kamer alle boomstructuur van je oorspronkelijke onderdeel vinden, toch?
Ik wil niet de symmetrie van het originele onderdeel creëren en vervolgens het uitgevouwen maken, maar niet onder de tekening om het in DWG te exporteren.
Dus symmetrie van het originele onderdeel door de functie Invoegen/Symmetrisch onderdeel... Dan na 2 scholen:
_soit zoals Lucas suggereert door in je symmetrische kamer om te bouwen naar plaatwerk, maar plotseling kun je eindigen met verschillende parameters tussen je 2 kamers...
_soit zoals ik hierboven al aangaf : in je originele deel maak je een "uitgevouwen" configuratie aan, vervolgens maak je in je SYM-deel ook een "uitgevouwen" configuratie aan en in de symmetriefunctie klik je met de rechtermuisknop op "lijst externe referenties". In de naam van de configuratie kies je voor "uitgevouwen" en valideer je. Op deze manier heeft u uw symmetrische in opgevouwen en uitgevouwen toestand, strikt identiek aan het originele onderdeel .
Dank je wel Benoit.if. Ik probeer jouw oplossing
Voor meer details is er een tutorial geplaatst op Lynkoa:
http://www.lynkoa.com/tutos/cr%C3%A9ation-de-pi%C3%A8ce-sym%C3%A9trique
Het is 9 pagina's lang en het is goed gedetailleerd (ook al dateert het uit 2008, het is nog steeds relevant).
Hallo
Even een opmerking, als het de symmetrische van een plaatwerkonderdeel is, is het uitgeklapte normaal gesproken hetzelfde, tenzij ik me vergis...
En als het een symmetrisch onderdeel is, zal het noodzakelijkerwijs de evolutie van het oorspronkelijke deel volgen.
Even een opmerking, als het de symmetrische van een plaatwerkonderdeel is, is het uitgeklapte normaal gesproken hetzelfde, tenzij ik me vergis...
JA, tenzij anders van toepassing op vouwen
En als het een symmetrisch onderdeel is, zal het noodzakelijkerwijs de evolutie van het oorspronkelijke deel volgen.
Ja als je de links behoudt
Nee als je de banden verbreekt
@+ ;-)
Met dank aan Benoit.lf voor zijn antwoord.
Hoi allemaal
Van mijn kant zou ik het veel eenvoudiger doen.
Sla de basisplaatmap op onder een nieuwe naam
In dit nieuwe bestand maakt u de symmetrie van het plaatwerklichaam.
Verwijder de behuizing van de grondplaat.
EN hier hebben we twee bestanden van twee symmetrische vellen met hun uitgevouwen!
@+