Hoe beoordeel je de lengte van een boog van een cirkel?

Ik moet de lengte van een boog van een cirkel opgeven en afgezien van het gebruik van het meetinstrument zie ik niet hoe ik deze lengte op een plan moet dimensioneren

longueur_arc.doc
Hallo, zie deze video:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Video_Dimensioning_Arc_Length.htm

1 like

Hallo, je hoeft alleen maar eerst op je boog te klikken en dan op je twee eindpunten.

2 likes

Ok bedankt voor de info nu heb ik het getest op het bijgevoegde voorbeeld, maar ik krijg de aanvullende beoordeling van degene die ik zou willen. Hoe overschakelen naar de andere?

Wat heb je geselecteerd?

Het middelpunt van de cirkel of de boog. 

Kun je een screenshot maken  ?

Door de muis naar de andere kant van de boog te bewegen voordat u klikt om de afmeting in te stellen (zoals op de video van mijn eerste link).

Of misschien door op TAB te drukken voordat u de afmeting plaatst door te klikken.

Hallo

Alle antwoorden die aan u zijn gemeld, zijn correct. Aan de andere kant is het van toepassing op afmetingen van de boog van een cirkel in schetsen. In uw aanvraag lijkt het mij echter dat u de afmeting van een rand wilt verkrijgen. En dat kan niet in SW.

Vriendelijke groeten

3 likes

Ik heb de boog geselecteerd, vervolgens de 2 punten en ik heb het geprobeerd door op de TAB-toets te drukken, maar het resultaat is hetzelfde.

cotation_arc.pdf

Hallo, de waarde van 741,64 op uw plan komt overeen met de lengte van de boog? Ik heb de indruk dat het de tegenovergestelde waarde is (perimeterwaarde - boogwaarde).

Dus omtrek = Pi x Ø of ongeveer 943 mm 

943 - 741 = 202 wat ongeveer overeenkomt met uw boog

[BEWERKEN] Spelling

1 like

Zoals @jmsavoyat zegt, is het alleen mogelijk in schets, dus waarom zou je geen boog in  schets maken en deze in de tekening meten. of direct op de 3D

Ik ben het onderwerp een beetje aan het opgraven, maar ik wilde gewoon een beetje informatie over hun dimensionering brengen, ik had hetzelfde geval als valerie.legoff, toen ik aan het beoordelen was, had ik de complementaire dimensie en om dit probleem op te lossen, werd ik gedwongen om schetspunten in te voegen die ik aan de kant heb en daar was de afmeting correct.