Hoe beoordeel je de positie van het midden van deze straal?

Hallo

Klein probleem met de volgende weergave:

Hoe zorg ik ervoor dat de afmeting van 1132 lijkt te zijn bevestigd aan het midden van de straal of een gelijkwaardig resultaat krijgt?

1 like

Hallo Stef

Twee oplossingen

1°) maak je een horizontale constructielijn die je ophangt aan het midden van de straal 1124.5

2°) maak je een punt in het midden van het verticale getapte gat op de verticale middellijn

3°) creëer je een straal in de vorm van een constructielijn die aansluit tussen het midden van het verticale tapgat en de horizontale middellijn.

Als laatste oplossing zet je een dimensie tussen het raakpunt van de straal van 1124,5 en je horizontale aslijn.

Als het niet duidelijk is, geef dan je stuk door  en ik doe het zo voor je ;-)    (omdat jij het bent ;-)  )

3 likes

Ik ben bereid, dank u.

Ik heb geprobeerd vast te houden aan het kruis van de verkleinde straal, maar het wil niet... Het zou goed en logisch zijn, lijkt mij.

lynkoa.zip

Hoi @ Stefbeno

en Als heel dom

Uw verticale bouwlijn heeft een zij- en eindeinde van 1132 mm

met elke eindbeperking middelpunt en horizontale lijn

@+

Hallo STEF

U ziet in de bijgevoegde afbeelding verschillende manieren om de beoordeling van de R 1130 te krijgen

Ik heb schets 5  toegevoegd (het is degene die het hoogst is in de creatieboom, dus die zal het minst bewegen)

1°) een horizontale constructielijn op 10 mm van de bovenkant van het stuk, maar deze geeft niet de notie van verbinding met de straal. (als ik het goed begrepen heb wat je de machinist wilt begeleiden.)

2°), die mij lijkt overeen te komen met uw wensen.
Ik heb vanuit het midden een boog gemaakt die ik verbind met de horizontale constructielijn. Ik maak van deze boog een bouwlijn. Je hebt gewoon de strik ernaast en dat is het.

Ik hoop dat dit overeenkomt met uw verzoek.   ;-)

Vriendelijke groeten

PS Ik ben in de 2019-versie als je wilt, stuur ik je mijn bestand

024466-_103-base_fixe_part.jpg

Jullie zijn aardige jongens, maar ik denk dat er iets is dat jullie is ontgaan: het deel is klaar, het is om de tekening te maken waar ik mee worstel...

Ik wil mijn afmeting van 1132 aan het einde van de straalmaat hangen (of in ieder geval dat het lijkt alsof het het geval is en dat het volgt in geval van wijziging).

Hallo

U kunt met de rechtermuisknop op de straalafmeting klikken, vervolgens op "Weergaveopties" en vervolgens het vinkje bij "Verkleinen" uitschakelen. Maak vervolgens de gewenste beoordeling en vink vervolgens de weergaveoptie "Verminderen" aan. Verplaats het label optioneel .

Vriendelijke groeten

cote.png
5 likes

Hallo stefbeno,

zoiets? Ik ben ook onder 2017; je hoeft alleen maar je stuk in een nepmap op het bureau te plakken en de bijgevoegde Europarlementariër toe te voegen? Ter info: ik heb een zeer kleine boog van R1132 aan de binnenrand van het onderdeel toegevoegd om dit te bereiken. 

024466-103-base_fixe.slddrw

Halleluja, het is verdraaid (maar hey, het is SW) maar het werkt.

1 like

En om het symbool (het kruis aan het einde van de radius-maatlijn) op de as van het onderdeel te houden, is er iets?