Hoe de positie van boringen in een ingezet onderdeel te dimensioneren

Hallo

Ik wil graag de positie van de gaten beoordelen op een deel dat moet worden ingezet. De gaten zitten in een vouw, dus als ik de gaten op maat wil maken. Solidworks wil het gewoon niet.

De geselecteerde entiteit kan niet worden geconverteerd naar een cirkelvormige lijn of boog.

Heeft iemand een oplossing voor mij alstublieft? 

Bedankt

cote_pliage.png

Hallo

Je zou je stuk moeten zien, maar ik denk dat de gaten zijn gemaakt voordat ze worden gevouwen (nou ja, hoop ik)

Dus als je onderdeel is gemaakt zoals in het echte leven met een vlakke plaat met verzonken gaten en gladde gaten, als je een geschetste vouw maakt, zie ik niet in waarom het niet mogelijk zou zijn om een correcte platte afmeting te hebben.

Als je de gaten na het buigen (vouwen) maakt, is het een heel ander paar mouwen.

Kunt u ons details geven over de productiemethode, of uw onderdeel mailen, het zal sneller gaan.

Vriendelijke groeten

PS: als het een geschetste vouw is, maak dan een schets die twee grote randen niet raakt.

3 likes

Hallo

Om het te laten werken, moet je je stuk maken zoals zozo_mp het beschreef (zoals in het echte leven ;-) ) gevouwen zonder de gaten, gebruik dan de uitgevouwen functie en maak je gaten en vouw het zodat je gaten rond zijn in je flat en kunnen worden opzijgezet. Daar zijn ze een beetje ovaal, dus niet samenwoonbaar.

2 likes

Hallo

Ik bevestig de antwoorden van ZOZO en AC COBRA, ik maak  alleen dit soort onderdelen. Uitvouw- en vouwfunctie. 

1 like