Hallo
Ik heb rondgekeken in SW 2013 en ik kan de functie om een boog te dimensioneren niet vinden in de tekening.
Heeft iemand een idee??
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.
Hallo
Ik heb rondgekeken in SW 2013 en ik kan de functie om een boog te dimensioneren niet vinden in de tekening.
Heeft iemand een idee??
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.
Hallo, om de straal of de hoek van de boog te meten?
Voor de hoek moet je 2 vlakken maken die door het midden van de boog gaan en vervolgens door de uiteinden van de boog, dan is het gemakkelijk voor je om te dimensioneren.
Thomas
Hallo
Als je over de lengte van de boog wilt praten, moet je het volgende doen:
"Slimme offerte"
Je selecteert de 2 uiteinden van je boog en je boog
en uw booglengteclassificatie verschijnt
Fijne dag.
Hallo
Van mijn kant gebruik ik altijd het commando: "Slimme offerte" om het te doen
het past zich automatisch aan
Ik voeg een voorbeeld toe van wat er mogelijk is op een boog met slimme dimensionering
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen
Want voor zover ik weet is er geen "Scoor een boog" functie, maar ik kan het mis hebben;)
Fijne dag
U selecteert de tool "slimme dimensionering"
Terwijl je de "CTRL" toets ingedrukt houdt klik je op je boog en je 2 eindpunten.
Bedankt, ik wilde gewoon de lengte van de strik.
Bedankt, een fijne dag verder.
Het is niet nodig om de "CRTL"-toets te gebruiken
Fijne dag
Hallo
Anders had ik een korte video gepubliceerd over de positionering van de oproepnummerlabels. Het kan nog steeds nuttig zijn, zelfs als het een beetje oud is!
http://www.youtube.com/watch?v=1zhOwV5gSm4
Maar dit is inderdaad het juiste antwoord van @flegendre.
Vriendelijke groeten
Het juiste antwoord was snel gegeven (intelligente dimensionering + 2 eindpunten + boog), alleen al ter informatie is het in 2014 ook mogelijk om baanlengtes zoals bijvoorbeeld een opeenvolging van boog en lijn te dimensioneren en zelfs om een splinelengte te dimensioneren.
Kleine opmerking over het antwoord van flegendre:
De Ctrl-toets is nutteloos; Doe gewoon slimme dimensionering en selecteer de 2 punten en de boog (ongeacht de volgorde) en je hebt een boogdimensie.
wees voorzichtig met de 2016-versie, het selecteren van de boog als eerste, het crasht SW