Hallo, heb je een idee om een 3D-blok te maken met op maat gemaakte kamers? ( boren met 2 verschillende diam + 2 afschuiningen =
Hallo.
Bedoel je een afschuining op de diameter van de schaafsel en een op de diameter van de doorbooring?
Als dat klopt met de boorassistent bij het maken van een chambering zijn er opties onderaan de creatieboom, vink gewoon "bovenzijde frezen" en "kopfrezen" aan.
Dank u voor uw antwoord. Ik specificeer, ik teken netwerken aangestuurd door een bord en ik wil een getrapt gat in een bibliotheek plaatsen om de ontwerptijd te verkorten. Kan ik met dit gat een blok materiaal maken dat ik in het midden zou kunnen plaatsen?
Als het een "eenvoudige" chambering is, zoals beschreven in mijn antwoord hierboven, kunnen we een herhaling doen van de functie die door een array wordt aangestuurd.
Als de chambering iets complexer is, kunnen we een bibliotheekfunctie maken, hiervoor realiseert u de functies die nodig zijn om uw chambering te verkrijgen, dan selecteren we ze allemaal in de creatieboom en vervolgens bestand, opgeslagen als, lib feat part (.sldlfp-formaat).
Dank u Fthomas voor uw antwoorden. Totdat de functie is opgeslagen in .sldlfp-formaat gaat alles goed, behalve dat wanneer ik het wil importeren, Solidworks het bestand niet ziet. Is er ergens een tutorial die deze creatie stap voor stap uitlegt ?
Naar mijn mening is het meeste werk gedaan als de bibliotheekfunctie is gemaakt.
Voor een tutorial zou ik je doorverwijzen naar de online help van Solidworks, met name http://help.solidworks.com/2013/french/solidworks/sldworks/t_creating_a_library_feature.htm
Maar ik denk dat deze stap thuis al is gezet.
Ter info, als alles correct is gemaakt en we openen het .sldlfp-bestand in solidworks, zouden we een kleine groene "L" moeten zien op de functies die deel uitmaken van de bibliotheekfunctie.
Zodra je je .sldlft hebt om het te gebruiken, ga je gewoon naar Extra, Optie, Bestandslocatie, Ontwerpbibliotheek en geef je het pad naar de map waarin je je bibliotheekfunctie hebt opgeslagen, zodat deze functie in het rechterdeelvenster in Solidworks verschijnt.
Om het in een van je kamers te plaatsen, sleep je gewoon je functie aan één kant.
Als het niet werkt, kun je me misschien je .sldlfp-bestand doorgeven, zodat ik kan zien wat niet werkt?
Anders raad ik je aan om de GRATIS tutorial over palletfuncties te bekijken, hier beschikbaar op Lynkoa.
Hij zou uw vragen moeten beantwoorden
http://www.lynkoa.com/tutos/cr%C3%A9ation-de-fonctions-de-palettes
Hallo
Als het blok een aanbouwdeel is, of a posteriori in het algemeen vaststaat, kan smartComponents een goede oplossing zijn, omdat ze u in staat stellen positioneringsbeperkingen te importeren.
Fijne dag