Hoe creëer je zo'n materiaalverwijdering? (zie afbeelding)

Hallo

Ik heb een STEP-bestand hersteld met deze materiaalverwijdering (in blauw). Ik heb geprobeerd het op Solidworks te reproduceren door een scan materiaal te verwijderen of een gladmakende materiaalverwijdering uit te voeren, maar ik kan de verticale vlakken niet behouden (in blauw op de tweede afbeelding). Heeft iemand de oplossing?

Bij voorbaat dank,

Daniël

Hallo

Ik denk dat we een totale verwijdering moeten doen en dan een extrusie van het vierkant moeten doen en het daarna opnieuw moeten bewerken.

3 likes

Doorloop 2 delen en zet ze dan op een andere manier in elkaar

1 hoofdstuk met grote materiaalafname en vierkant uit elkaar 

dan samenvoegen misschien

1 like

Hallo 

Ik weet niet zeker of ik me de gewenste vorm had voorgesteld, maar ik denk dat een geveegde verwijdering op basis van volume lichaamsprofiel overeenkomt met uw behoeften .

1 like

Goedenavond

De makkelijkste manier is om de stap te delen. Wij kunnen u dan concreter helpen. Als het vertrouwelijk is, verwijder dan de rode zones en stuur alleen het betreffende gebied. 

Dank u voor uw antwoorden. Ik heb geprobeerd er op deze manieren te komen, maar ik kan het gewenste resultaat niet krijgen. Ik heb geprobeerd het STEP-bestand bij te voegen zodat je het onderdeel beter kunt visualiseren, maar het lijkt erop dat het om veiligheidsredenen op siteniveau is blijven hangen. Ik probeer nu in stl formaat om te zien of het werkt.

Ik denk dat vegen de juiste methode is. Wat ik niet kan doen, is de materiaalverwijdering verticaal houden (zonder te draaien).

fichier_boite_partielle.stl

Hallo

Ik ben het ermee eens dat scannen de meest geschikte functie is.
Ik was niet in staat om de vorm te creëren met behulp van een sweep met een volumelichaam dat de bewerking van een kogelfrees zou simuleren. Het zeer bochtige 3D-traject kan de oorzaak van het probleem zijn.
Ik kreeg toch een resultaat en combineerde vier functies:
- twee egalisaties met 2D-schetsprofielen voor de algemene vorm van de goot
- Twee verwijderingen met omwenteling om de ledematen af te maken.
Als u wilt voorkomen dat de gladheid wordt verdraaid, opent u het gebied Functie-opties , selecteert u Richtingsvector opgeven in de vervolgkeuzelijst Profieldraaiing en wijst u een verticaal segment van de profielschets aan.

De afmetingen van het bijgevoegde model (SW 2017) hebben geen relatie met uw stl-document, dat moeilijk te gebruiken is...

Vriendelijke groeten.

verwijdering0.sldprt
4 likes

Hallo m.blt,

Bedankt voor de voorgestelde oplossing, ik zal het nu aanpakken en ik denk dat het me in staat zal stellen de functie uit te voeren zoals ik het wil . De manier waarop je de 3D-schets hebt gemaakt om het pad te definiëren, gaat me ook veel helpen. Ik had problemen met het verbinden van de lijnen op het niveau van oriëntatieveranderingen en uw oplossing met de constructielijnen is een punt waarop ik vastzat. Ik bevestig het zodra het klaar is op mijn 3D.

Hartelijke groeten

Daniël

Er is één punt waarop je resultaat afwijkt van het bestand dat ik je heb gestuurd, en dat is op het niveau van de stralen. We kunnen zien dat de straal 0,5 mm is, terwijl het resultaat van uw scan deze straal niet geeft. Ik ga proberen 3 afzonderlijke scans te maken voor elk van de 3 richtingen en de filetfunctie te gebruiken na de scans.

Niets verrassends...

De verbinding tussen twee segmenten van de baan is een boog van een cirkel in een vlak dat schuin staat ten opzichte van het bovenvlak van de baas.
Tijdens het gladmaken moet het verticale segment van het profiel een vorm genereren die dicht bij een ellipsboog ligt.
Het verschil is niet groot als de helling klein is, zoals het geval is aan de linkerkant, het is veel duidelijker aan de rechterkant of de hoek is groter.

Ik ben bang dat uw 3-scan methode met filetverbindingen moeilijk te implementeren zal zijn in de "bochten" onderaan de goot.
Een ander idee: je kunt proberen de cirkelbogen van de baan te vervangen door ellipsbogen om de vormen in de hoeken te verbeteren, en proberen de straal van 0,5 mm te benaderen.

Nadat je het hebt geprobeerd, kun je met 3D-schetsen geen ellipsen tekenen...
Aan de andere kant zijn splines mogelijk. De aanpak is beschreven in het bijgevoegde document.

Eén vraag: veel werk om deze gootvorm te maken. Is het echt functioneel voor de kamer?

Goedenacht.

enlevement0.docx
verwijdering0.sldprt
1 like

Mmmm, het lijkt erop dat deze vorm op geen enkele manier kan worden gemodelleerd met een Sweep, omdat de laatste niet toestaat om de vorm van de originele schets te wijzigen, de Smoothing is altijd optioneel, . 

capture.png
capture02-1.png

Heel erg bedankt m.blt en Lynkoa15 voor de tijd die je aan mijn probleem hebt besteed. Ik heb uw documenten, uitleg en afbeeldingen aandachtig gelezen. 

Ik denk dat ik met nog een iets andere methode tot een acceptabel resultaat ben gekomen. Hier zijn de stappen in foto's:

Een eerste scan:

2e scan:

Gladstrijken om de twee scans samen te voegen:

3e veeg:

Gladstrijken om deel te nemen aan de 2e en 3e sweeps:

Laatste veeg (output van de frees):

Eindresultaat:

Het is een beetje bewerkelijk, maar het lijkt me relatief goed te werken. Nogmaals bedankt voor je hulp, ik was grotendeels geïnspireerd door je methoden.

Hartelijke groeten

Daniël