Hoe maak je willekeurige Multi-Facet op sw

Hoi allemaal

Ik ben nieuw op het forum. Ik heb je forum meerdere keren nodig gehad om enkele problemen met betrekking tot de solidworks-software op te lossen. en ik dank u daarvoor.

Helaas kan ik :) geen oplossing vinden voor mijn probleem van de dag.

Ik wil graag een veelzijdige oppervlakteafwerking op een houten frame bereiken. Dit frame ga ik daarna maken in numerieke volgorde.

Ik kan geen oplossing vinden om de facings op zichzelf te maken, die willekeurig moeten zijn.

De facings moeten verschillende afmetingen hebben, evenals verschillende hellingen ertussen. Het doel is om een façade van het frame te creëren die vaag op bergketens zal lijken.

Als je een oplossing hebt, ben ik er helemaal voor.

Bedankt en een fijne dag verder

Hallo 

U kunt reliëf geven aan texturen in solidworks

Bekijk de onderstaande link:

https://www.youtube.com/watch?v=mZ27HQ4Jg_Y

3 likes

Ik lach hardop!!

De eenvoud van het gebruik van deze methode. In feite is dat precies wat ik wilde doen, maar ik wist niets van 3D-textuur.

Aan de andere kant heb ik momenteel niet de licentie van 2019. Ik zal een verzoek moeten indienen bij het bedrijf!

Nogmaals bedankt voor de oplossing en een fijne dag verder.

1 like

Hallo @kaniarot,

Geef het antwoord aan dat uw probleem/vraag heeft opgelost om andere gebruikers te helpen die met hetzelfde probleem worden geconfronteerd. Dit heeft ook tot gevolg dat uw vraag wordt gesloten.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ik zal het onderwerp opnieuw bekijken als u mij toestaat.

Ik kon op de computer van een collega de 3D-textuurfunctie op solidworks 2020 observeren.

We hebben een bepaalde afbeelding ingevoegd en geprobeerd de .p2m die vooraf op de software is geïnstalleerd. Het resultaat is heel eenvoudig, maar niet geschikt voor mijn gebruik.

Ik ben prototypist in een houtwerkplaats en heb de beschikking over een 5-assige digitale freesmachine.

Het doel is om nieuwe oppervlakteafwerkingen aan te bieden die kunnen worden bereikt door numerieke besturing.

Het uitvoerbestand via de 3D-oppervlaktefunctie van sw kan alleen in .stl zijn, waardoor alleen oppervlaktebewerking mogelijk is.

Dus ik herinner je aan een manier om op een willekeurige manier 3D-oppervlakken te maken.

Misschien via een andere software?

Ik stuur je een foto van een prototype dat we hebben gemaakt en dat we willekeurig op verschillende oppervlakken willen verspreiden.

Bij voorbaat dank voor uw hulp en wens u een fijne dag.

photoproto.jpg