Ik ben slotenmaker, tekenaar en beginneling op SDW. Ik wil stroomschema's maken voor elk gelast onderdeel, lichaam...
Dus creëerde ik een kamer (een trap) die bestaat uit verschillende lichamen (gelaste constructies, plaatwerk...). Ik maakte een algemene plattegrond van mijn kamer met een lijst van gelaste constructies. Tot dusverre goed.
Nu wil ik een stroomschema maken met een maatschets en een lijst van de eigenschappen van elk van de elementen waaruit mijn trap bestaat (een beetje zoals Tekla voor degenen die het weten).
En ik wil een "standaard" tekening maken die gebruikt kan worden om slim tekenen en het automatische plan te starten.
je maakt je MEP van de vergadering en dan kun je een weergave kopiëren die je hebt gemaakt en het lichaam hebt geselecteerd, daar opent het de 3D en je kiest het lichaam om zijn MEP te maken zoals hieronder en bijgevoegd bestand:
En het is voor al je onderdelen in je multi-body...
RaphaelS, ik wil een tekening maken van het type dat ik bijvoeg.
Het is een draaitafel gemaakt van een samenstel.
Ik wil alle eigenschappen van deze platenspeler laten zien (markeringen, hoeveelheid, profiel, gewicht...). Hetzelfde geldt voor alle organen in mijn vergadering of mijn deel.
Gaat het om configuraties via een excel-tabel, dan geef je de naam van de dimensies weer in de MEP en integreer je het excel-bestand in de MEP. Op deze heb je alle lengtes van je stukken met de naam van de ribben in link...
En als het een onderdeel met meerdere lichamen is en de verschillende functies niet met elkaar zijn samengevoegd, hoef je alleen maar op het pictogram voor de gelaste constructie te klikken, dan kun je in de MEP de carrosserie selecteren zoals in het scherm van mijn vorige bericht...