Europarlementariërs maken vanuit een ruimte met meerdere configuraties

Hallo

Ik heb een onderdeel met 158 configuraties en nu moet ik de 158 Europarlementariërs maken, is er een macro om dingen te automatiseren?

Bedankt voor je feedback.

Hallo

De eenvoudigste is de intelligente dimensioneringsfunctie, het automatisch maken van plannen is naar mijn mening schadelijk. Als het onderdeel uit de tekening verdwijnt heb je geen toegang meer tot bepaalde details, als je in sommige configuraties functies hebt in- of uitgeschakeld heb je 'nutteloze' zijkanten.

Als je het onderdeel goed hebt gebouwd met de intelligente maatvoering (objecten van het model) kun je de plannen snel maken. Het automatisch maken ervan lijkt me ingewikkeld.

Een kamer met 158 configuratie is niet veel? Als je 158 onderdelen hebt gemodelleerd, heeft het dan geen zin om 158 plannen te maken? Als het alleen de afmetingen, de lengte, de Ø, de breedte zijn die veranderen, kan het voldoende zijn om naar een tabel te verwijzen

Vriendelijke groeten

1 like

We hebben een bestelling geplaatst bij een klant van 158 stuks, nu moet ik hun nummer op elk stuk graveren. hiervoor heb ik een software die dxf omzet in Gcode. maar  ik wilde voorkomen dat ik alle leden van het Europees Parlement aanmaak, omdat ik dan de SW-taakplanner gebruik en alle leden van het Europees Parlement naar DXF exporteer. Vertel het me als ik niet duidelijk ben?

In dit onderwerp vindt u de d.roger macro waarmee u een tekening kunt opslaan met de naam van de configuratie, het zal u behoeden voor het openen van de verkenner en het wijzigen van de naam elke keer dat u de configuratie al wijzigt :

https://www.lynkoa.com/forum/mise-en-plan/macro-enregistrer-sous-dun-fichier-slddrw-en-utilisant-le-nom-de-la-configuration

Om verder te gaan, hangt het af van de tekening, of u de configuratie van weergave 1 of 2 of 3 wilt wijzigen, of alle aanzichten...  Meer dan dat kan ik je op dit moment niet helpen.

Vriendelijke groeten

Ok dank je, ik zal het proberen.

Ik heb maar één mening.

Fijne dag

Hallo

Het enige wat u hoeft te doen is een A3 MEP te maken op basis van de grootte van uw onderdelen met letters als afmetingen en uw Excel-bestand te exporteren door het aan te passen zodat de letters overeenkomen met uw configuratiegegevens en het in de MEP te plakken.

1 like

Als u geen onderdeelfamiliebestand hebt, maakt u gewoon een onderdeelfamilie aan en het bestand wordt automatisch gegenereerd met alle informatie.  

1 like

Hallo

Laten we gaan voor 158 opnames in automaat per macro, zie het voorbeeld in het bijgevoegde zip-bestand.

Het enige wat u hoeft te doen is de zip in een map (bijvoorbeeld op het bureaublad) uit te pakken, alleen de kaart te openen en vervolgens de bijgevoegde macro uit te voeren. Dit zou 5 nieuwe benoemde plannen moeten maken die volgen op de configuratienaam plus de bladnaam en in dezelfde map zijn opgeslagen.

Het schilderplan is misschien geen slecht idee!!

Vriendelijke groeten

test_multi_config.zip

Hallo

Is er echt interesse in het maken van een plan door config?

Persoonlijk zou ik een principeplan maken, met A/B/C/D afmetingen... Verwijzend naar een tabel, dan een tekstvak zonder dat de tekst wordt weergegeven terwijl de kenmerken ervan worden gespecificeerd (lettertype, grootte, vet of niet enz...) zou ik een kolom toevoegen met de tekst die moet worden gegraveerd/gesneden in de tabel.

Hop 1 plan = 158 stuks.

Als het een kwestie is van DXF voor de snijvorm, zijn er macro's die dat gemakkelijk kunnen doen.

Nog iets om je voor te stellen: de evolutie van indices! Een beproeving met zo'n aantal schoten.

1 like

Bovendien is de lasersoftware in ons bedrijf in staat om dit automatisch te doen.

Op onze plannen markeren we XXXXX om te worden vervangen door en de lijst met nummers en de snijsoftware is uitgerust met een functie die de XXXXX op een volledig geautomatiseerde manier kan vervangen door de nummers.

1 like

Michael DELACOTE stelt precies voor wat ik twee antwoorden eerder voorstelde...

En? Ik heb je uitleg niet op deze manier begrepen, dat er twee keer dezelfde procedure is die op verschillende manieren wordt uitgelegd , is nogal geruststellend, nietwaar? Ik probeer te helpen, maar als het glorie is die je wilt, laat ik het je graag doen;)

We zijn hier om elkaar te helpen en het was slechts een observatie en het is duidelijk dat het een goed teken is als twee antwoorden hetzelfde resultaat geven, aan de andere kant ben ik hier niet voor de "glorie" zoals je zegt!!