Hoe maak ik het volume dat het resultaat is van het verplaatsen van een ander volume?

Hallo

Moet u ooit het volume modelleren dat wordt gegenereerd door de beweging van de apparatuur die u maakt?

Ik zal u twee voorbeelden geven om mijn punt te illustreren. Het volume dat wordt ingenomen door het openen van een deur is eenvoudig weer te geven. Maar het weergeven van het volume dat een autowiel kan innemen door rekening te houden met de rijhoeken van het stuur en de ophanging is al ingewikkelder.

In de bijgevoegde afbeelding vindt u het resultaat van een heel eenvoudig onderdeel dat om een as draait. Hiervoor waren 3 extra functies nodig, maar ik ben op zoek naar een automatische oplossing waarmee complexere vormen kunnen worden verwerkt.

Natuurlijk ben ik ook op zoek naar een licht resultaat. Ik zie er daarom van af om het verwachte volume te produceren door te vragen om 100 voorvallen tijdens de cirkelvormige herhaling van 0/65°.

Ik ben geïnteresseerd in uw feedback voor dit probleem dat ik op dit moment niet eenvoudig kan oplossen.

Ik kijk ernaar uit je te lezen.

volume_debattement.jpg

In mijn vakgebied en in de luchtvaart worden dit gereserveerde gebieden genoemd.

Ik doe het met de hand omdat mijn tussenfilmpjes altijd ingewikkeld zijn met meerdere stukken in alle richtingen, een echte hoofdpijn.

Is uw mechanica ingewikkeld omdat het over het algemeen met drie of vier standen voldoende is om uw gereserveerde gebied te definiëren.

1 like

je hoeft alleen maar de hoekverplaatsing te weten

en creëer schijnbaar bijna doorschijnende herhalingen door

Aanvulling op de positionering van OE-onderdelen

@+

2 likes

Om de vraag van Zozo_mp te beantwoorden, mijn opvattingen zijn niet zo ingewikkeld. Het probleem is dat we ons realiseren dat zelfs met vrij eenvoudige vormen het resultaat snel complex wordt (zie bijgevoegde afbeelding in mijn eerste e-mail).

De gt22-oplossing werkt, maar is niet bevredigend in termen van modeloptimalisatie. Ik zorg ervoor dat ik mijn vergadering niet onnodig belast.

Sterker nog, ik realiseer me dat Met SolidWorks kunt u schetsscans langs een curve uitvoeren, maar geen volumescans langs een curve. Met een dergelijke functie zou het echter heel gemakkelijk zijn om het volume te creëren dat wordt ingenomen door de beweging van andere reeds bestaande volumes. Om terug te gaan naar mijn voorbeeld van het wiel: ik zou het lichaam van het wiel nemen, ik zou het naar rechts/links vegen om het "richtings"-volume te krijgen, en dan zou ik hetzelfde doen met het verkregen volume omhoog/omlaag. Hop, dus de truc zou worden gedaan om het totale volume "stuurinrichting + ophanging" te hebben, d.w.z. het volledige volume dat het wiel kan innemen. Wat denk je?

Misschien doet andere software dan SolidWorks het beter met deze behoefte?

Een oplossing zou zijn:

Laten we het bewegende deel PRT-A noemen

Maak ofwel in het betreffende onderdeel, de PRT-A, of in een dummy PRT-B die alleen daarvoor wordt gebruikt.

Pas op voor de valse gewichten, als het onderdeel actief blijft in de ASM. (of zet de massa van de specifieke PRT-B op nul, of van het lichaam als deze zich in PRT-A bevindt).

Vervolgens nemen we in de PRT-B de omtrek van de vormen (keuze te maken door de gebruiker, zorg ervoor dat u de juiste keuzes maakt).

Maak een volumeomwenteling, of extrusie indien nodig, die de modus "dunne functie" activeert, kies de rechterkant voor de richting van de dunne functie en kies vervolgens een diktewaarde.

Vervolgens vinden we in de ASM het PRT-B-regelvolume, we deactiveren de PRT-A, we gebruiken de functie:

Tools / Evalueren / Interferentiedetectie (zie ook de mogelijke opties met deze functie...)

Anders is er de modus waarin we de beweging van de onderdelen loslaten (we kunnen beperkingen instellen DistancesLimit / AngleLimit), dan activeren we in Move Components met botsing en bewegen we met de muis... (met of zonder de mogelijkheid om te stoppen bij een aanrijding)

Daarna, als het gecombineerde bewegingen zijn, wordt het ook gedaan, maar het kost wat meer tijd.

Moge de donkere kant bij je zijn...

Dank u voor uw antwoord Olivier42. Voor het deel over het zoeken naar botsingen past het bij mij. Helaas denk ik niet dat de voorgestelde methode voor het modelleringsgedeelte (dat mij het meest interesseert) correct is. Inderdaad, in een aantal gevallen – zoals het zeer eenvoudige geval van de bijlage – geeft de scan (of omwenteling) van een schets niet hetzelfde resultaat als de scan (of omwenteling) van een volume. Ik laat je de voorbeeldbijlage openen ("Stap 1" configuratie) om de moeilijkheidsgraad te begrijpen die ik je wil laten zien.

PS: ja, er is een donkere kant aan dit probleem!

volume_debattement.sldprt

Ja, er zijn subtiliteiten in de "retourzendingen" van materie ...

te maken heeft met "Botsingsdetectie" dan...

dat is wat ik doe als ik een zet moet simuleren

Ik maak 2 stukken

Een normale

een met zijn verplaatsing 

maakt een assemblage van de 2 componenten met de juiste beperking

Geregistreerd als assemblage en onderdeel

Hier is een afbeelding van het deel met zijn doorschijnende verplaatsing

@+

gewicht stuk slechts 125 KB

verplaatsing gewicht 418 KB

gewicht stuk uit één stuk + verplaatsing in deel 285 KB zoals de bijgevoegde afbeelding

Gewicht en reisweg in montage : 135 KB

Dank u voor uw antwoorden. Maar ik vraag me nog steeds af hoe ik gewoon het blauwe volume in de gt22-illustratie kan maken? Ik heb geen last van doorschijnende (of anderszinse) weergave in assemblage of botsingsbevinding. Ik ben op zoek naar een basismethode om deze hoeveelheid rommel te creëren. Het startvolume (groen) is echter uiterst eenvoudig. In dit geval had ik geen problemen met het maken van het blauwe volume – zie 1e bericht :

Maar aangezien er geen functie in SolidWorks is waarmee je een lichaam kunt scannen dat al is gemaakt, hoe slaag ik er dan in om het volume te modelleren dat wordt ingenomen door meer gecompliceerde vormen? Sorry dat ik aandring op dit probleem ... met geen bevredigende oplossing vanuit mijn oogpunt op dit moment.

Hoi @ blioult

Als iemand een bevredigende oplossing heeft, ben ik ook geïnteresseerd omdat ik hetzelfde probleem heb en  zoals al gezegd, ik doe veel filmpjes, dus het is een echt probleem. Ik verspil veel tijd met dit PB.