Hoe creëer je een ronding op een gebogen hoek van plaatstaal?

Hallo,  ik wil een "shell" -type blad maken met afgeronde hoeken, en ik kan de uitgevouwen niet het dichtst bij de werkelijkheid krijgen. Hier zijn enkele verklarende foto's in PJ. Ook al is het niet haalbaar in solidworks, ik wil graag zo dicht mogelijk bij het uitgevouwen komen dat nodig zou zijn om de afgeronde delen daarna te "boileren". Bedankt voor je hulp!

annotation_2020-07-07_080621.png

Ik heb het geprobeerd door een schaal te maken, deze om te zetten in plaatstaal en poten toe te voegen aan de uitgevouwen, maar als ik het hele ding vouw, is de uitgeklapte defect.

Als ik echter terugga in mijn boom boven "vouw" kan ik mijn uitgevouwen goed zien.

Het is het uitgeklapte deel dat in gebreke is en ik heb een boodschap in de "wat is er mis?": "dit deel bevat functies die niet uitgevouwen kunnen worden".

annotation_2020-07-07_082236.png

Het is geen kwestie meer van buigen, maar van stempelen, dit soort hoeken is niet mogelijk met een eenvoudige buigmachine. Vandaar de fout.

Edit: Het probleem is de grote radius in de hoeken. Buigen = lineair

3 likes

Hallo 

Probeer het door een gat te boren aan de rechterkant van je sneden

Persoonlijk gebruik ik de ondergrond

met het afvlakgereedschap 

Afhankelijk van de dikte van een oppervlak offset

@+

1 like

@sbadenis, inderdaad, maar ik zou graag zo dicht mogelijk bij het "theoretische" uitgevouwen willen komen, hoewel de 4 hoeken met de hand worden gevormd en niet door te vouwen, dan te lassen en te slijpen. Ik wilde voorkomen dat ik een gevouwen cassette zou maken met de toevoeging van 4 "kwart bollen" voor de gelaste hoeken. Ik wilde het materiaal uit de hoeken van mijn uitgevouwen kunnen trekken, vandaar mijn vraag.

Hallo

Kunt u uw bestand delen zodat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen.

Hier is in PJ het theoretische deel dat ik wil verkrijgen na het vormen van de hoeken en lassen, slijpen.

lynkoa.sldprt

Hallo

Ik heb net een test gedaan voor jouw deel die "vreemd" werkte ...

Dit zijn de stappen:

. Het maken van een vlak plaatwerk

. Vakantie in de 4 hoeken

. Vouwen van de 4 langste randen (in één functie)

. Vouw van elke filetrand naar een hoekpunt (4 afzonderlijke functies voor elke filet)

Bijgevoegd is de schermafbeelding

test.jpg