Een scan maken met twee geleidingscurven onder SOLIDWORKS2016

Hallo

Ik zou graag een afgerond oppervlak willen maken dat twee geleidingscurves volgt, maar ik kan geen adequate functie vinden...  
Inderdaad, als ik een sweep gebruik, wordt mijn sectie gerespecteerd, maar mijn oppervlak volgt slechts één van de twee rondingen. Dus ik heb getest met een gladmakende of de grensvlaktool door secties toe te voegen, maar het geeft me een niet erg bevredigend resultaat omdat, zoals je op de foto kunt zien, het niet continu is.

Heb je een tip, een tip om een mooi doorlopend oppervlak te maken?

Bedankt en een fijne dag verder

Als je iets schoons wilt

U moet uw profielgedeelte al ruim loodrecht op uw geleidingscurve nemen

en vermenigvuldig het indien nodig langs uw as

en neem in ref de parameter voor de bouwlijn die kan worden gevonden via de tool voor het gladmaken van oppervlakken

En het zou het goed moeten doen

@+

1 like

Dank u voor uw antwoord! :)

ok, dus je moet alle secties tekenen als ik het goed begreep ... maar het kan eindeloos zijn... :/

Ik zei net tegen mezelf dat door het toevoegen van een geleidingscurve bovenop het zou moeten werken.
Ik zal het testen en contact met je opnemen.

Hallo, kunt u uw bestand bijvoegen?

Je hoeft niet veel profielen aan te maken, je kunt het al proberen met 3, of zelfs 5 als het handig is

Hallo

Ik heb naast de zijkanten ook een geleidingscurve aan de bovenkant toegevoegd en het werkte! :)

Dank u voor uw antwoorden!

1 like

Je hoeft alleen maar een resolutie te plaatsen aan de rechterkant van het antwoord dat je de + heeft geholpen

Hierdoor heb je direct na de vraag het juiste antwoord en dat levert ook een paar punten op voor de beloningen

Fijne dag @+ ;-)