Hoe maak je een vaste "vaste stof" van een product?

Bjr la comu,
Ik heb momenteel een CatProduc die uit enkele honderden onderdelen bestaat en die ik graag wil 3D-printen. Als ik mijn step- en STL-bestand maak, merk ik dat ik de onderdelen print zoals ze zijn ontworpen en geassembleerd, dus mogelijk zonder een verbinding ertussen en met vacuüm erin, of zelfs pilaren. Het is me gelukt om voor eenvoudige onderdelen via een allCatParts de delen die verbonden zijn (die elkaar raken) aan elkaar te koppelen. Voor eenvoudige onderdelen lijkt het mij dat je de "gezichten" kunt selecteren die de buitenste envelop vormen, maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen en in het geval van mijn laatste set vertegenwoordigt het enkele duizenden gezichten om te verenigen.
Is er een snelle en gemakkelijke manier om het te doen?
Bedankt

Hallo;

Ik zou de neiging hebben om te antwoorden dat na het maken van een Allcatpart van een product, je een set lichamen krijgt en dat het voldoende zou zijn om een Booleaanse opvoegbewerking uit te voeren om 1 enkel lichaam te krijgen, maar ik denk dat je probleem ingewikkelder is dan dat, nietwaar?

Het is inderdaad ingewikkelder dan dat. Ik heb al geprobeerd wat je voorstelt, maar het verandert niets

Hallo;

Ik weet niet of het zal helpen als ik probeer je stap te "combineren" met Solidworks om er een enkel volume van te maken (indien mogelijk).
Maar ik ben bereid om het eens te proberen als je wilt (en als het mogelijk is voor jou om je stap door te geven...)

Vriendelijke groeten.

sorry, maar ik kan geen STEP sturen.
Het lijkt mij dat er een functie in CATIA zit waarmee je oppervlakken kunt "combineren" tot 1 vaste stof. Het is een beetje wat ik zoek, of zelfs een gemakkelijke / snelle versie / functie om te doen