Hoe maak je de nomenclatuur van dit alles (met behoud van de artikelnummers)?
Als ik een vergadering maak waarin ik dit alles plaats, is het onmogelijk om het nr. artikel 10 dan 100 dan 200 te hebben
Als ik 3 nomanclaturen maak met een startartikelnummer (op 100 en 200), kan ik ze niet verzamelen. Hij houdt altijd de regel met kolomnamen voor mij bij
Ontbindt het subassemblagemerk in de stuklijst en toont de onderliggende onderdelen, zelfs als het stuklijsttype wil dat ze normaal worden weergegeven. Een stuklijst die alleen op het eerste niveau is, vermeldt bijvoorbeeld meestal het halffabrikaat, maar niet de onderliggende onderdelen. Als Promoten is geselecteerd, worden de onderliggende onderdelen vermeld, maar niet het subassemblagemerk."
En door op elk artikelnummer te dubbelklikken om het te vervangen door het nummer waarin u geïnteresseerd bent? (Bijvoorbeeld, je dubbelklikt op de 6 en je hernoemt het 200)
Ik ben het ermee eens dat het een beetje een hack is, dat het voor de follow-up niet gégé is. Maar goed, het werkt best goed ^^
Sterker nog, als we de nomenclatuur van de subassemblage maken, hernummeren met de "Startartikelnummerset (op 100 en 200)", en de nomenclatuur weergeven in de bovenste assemblage met de promotieoptie (zie vorig bericht), werkt het niet? SolidWorks automatisch omgenummerd?
Anders zie ik dat je Axemble-ondersteuning hebt, dus de myCADtools-hulpprogramma's, dus er zijn 2 hulpprogramma's die dat zouden kunnen doen met een beetje configuratie:
In de eigenschappen van je kamers (bestand, eigenschap) maak je er een aan met een specifieke naam. Laten we zeggen "Artikelnr". Van daaruit kunt u het specifieke nummer voor elk stuk invoeren (1,2,150, enz.)
Vervolgens maak je in je tekening je nomenclatuur. Klik er met de rechtermuisknop op, Kolom invoegen (rechts of links, het is aan jou).
Er verschijnt een optie, die "aangepaste eigenschap" in het kolomtype laat staan en "Artikelnr." selecteert in de tweede lijst.
En daar sta je dan, je munten verschijnen met het gewenste nummer. Het enige wat u hoeft te doen is de getallenkolom te verwijderen die standaard door solidworks wordt gegeven (en een specifiek model voor uzelf te maken als u van plan bent dit type nomenclatuur opnieuw te gebruiken)
Verschillende problemen met je coin37coin methode:
Hij zei dat het 1 voor 1 hernummeren van de artikelen in de nomenclatuur te veel tijd kost als alles op één pagina staat en je voorstelt om voor elk van de 300 artikelen een aangepaste eigenschap te maken, ik weet niet zeker of het sneller is.
Deze eigenschap zal de locatie in de tekening niet toestaan voor zover ik weet.
Ik maak een persoonlijke eigenschap "rep." voor mijn onderdelen die ik gebruik voor mijn stuklijsten.
Het voordeel is dat ik deze eigenschap ook kan herstellen in mijn gedetailleerde plannen en in de identificatie van de delen op de tekening van het geheel!
Ik heb de indruk (maar het is slechts een gevoel), dat @thewarner een nummering van andere plannen willen hergebruiken.
Dus ik ben het met je eens @.PL, het is vervelend voor een enkel plan. Maar als u uw onderdelen op meerdere ... Je hebt er in ieder geval geen omkijken meer naar.
Dat gezegd hebbende, voor de bubbel. Het doet het vrij natuurlijk als je eerst je nomenclatuur hebt ingevoegd en je collone helemaal links hebt gezet (zelfs als de standaard er nog steeds is).
En als het nodig is, kun je ook naar de eigenschappen van je bubbel gaan. In ballontekst kiest u in plaats van om het artikelnummer te vragen, voor "aangepaste eigenschappen" en de bijbehorende naam in de tweede invoeging.