Hoe maak ik een nieuwe bibliotheek aan in solidworks?

Bestaande delen van de server nemen,

Ik wil een bibliotheek maken met snelkoppelingen van mijn onderdelen die op onze server staan.

Als ik een stuk uit de bibliotheek invoeg, wil ik dat het het origineel van de server blijft.

1 like

Moet je ons meer info geven, als je een handje wilt!!

1 like

Om toegang te krijgen tot bibliotheekonderdelen in het tabblad aan de rechterkant (dat 3 groen-geel-blauwe boeken vertegenwoordigt), voegt u eenvoudig een pad toe in " Extra> Opties> tabblad Systeemopties> Bestandslocatie> Kies Ontwerpbibliotheek uit de vervolgkeuzelijst.

Ten slotte kunt u, door op toevoegen te klikken, naar het netwerkpad navigeren (onderaan) of de UNC-link direct in het veld plakken (bijvoorbeeld : \\Nas01\d\services\Office Studies\Library ).

1 like

Nadat het bibliotheekbestand is gemaakt, kunt u het beste mappen maken om uw bibliotheekonderdelen gemakkelijk te vinden

Om dit te doen, moet u op Nieuwe map klikken (gele map met ster) en de map wordt aangemaakt onder het bibliotheekbestand, het enige wat u hoeft te doen is deze te hernoemen (schroeven, fittingen enz.)

2 likes

Hallo

Er is een tool in myCADtools (Tool Suite voor SolidWorks) die aan uw verzoek voldoet: CloneComponent

CloneComponents geeft de gebruiker de mogelijkheid om eenvoudig een bibliotheekcomponent naar hun assembly te slepen en neer te zetten door deze automatisch te dupliceren en te hernoemen vanuit het taakvenster.

Het stelt u ook in staat om de eigenschappen van componenten te wijzigen en te vullen voordat u ze in de assembly invoegt.

U kunt de documentatie van het gereedschap terugsturen naar het volgende adres: http://www.mycadservices.com/store/fr/apps/mycadtools/manuels-d-utilisation/manuel-utilisation-utilitaire-clonecomponent.html

Groetjes

Philippe Rossignol

6 likes