Hoe maak je een bol uit punten op een oppervlak?

Hallo

Ik wil graag een onderdeel bewerken, ik heb een "complex" oppervlak, het doel is niet om 100% van het echte oppervlak te zijn, maar om er dichter bij te komen. Het idee zou zijn om een bal (aardbeienbal) te tekenen die het beste bij dit oppervlak zou passen. Ik weet dat ik rondingen op dit oppervlak kan maken met de schets / gezichtscurven tool, het creëert een "mesh" van het gezicht in 3D-schetsen, daarna zijn er procentuele aanpassingen om de mesh te verfijnen. Maar hoe maak je de beste balpass (straal en positie door 3 of 4 gekozen punten)?

Dank je wel en ik hoop dat ik duidelijk ben geweest;)

Als u een CAM-software neemt, krijgt u, afhankelijk van uw kogelsnijder, de onbewerkte onderdelen.

En zo benadert u het gewenste oppervlak door de diameter van deze snijder te wijzigen.

1- Als je je "gekozen" punten hebt, kun je een 3D-schets maken, een cirkel maken aan de omtrek (je 3 punten nemen).

2- Met je punten maak je een vlak dat door deze punten loopt, en vervolgens maak je een schets van een cirkel die raakt aan je oppervlaktemaas.

3- Je maakt een bolvormig stuk, en je gebruikt het met je oppervlak met beweging (zwaartekracht). Je bol zal zich positioneren in de holte van je oppervlak. En je verandert de diameter van je bol om te krijgen wat je wilt.

2 likes