Hoe maak ik een aangepaste "Gelaste onderdelenlijst"-tabel?

Ik wil graag een lijst met gelaste onderdelen op maat maken, maar ik kan niet vinden hoe ik dat moet doen. Ik heb de lengte die wordt weergegeven, maar ik zou ook graag het gewicht van de profielen willen.

Ik weet dat we dit met elk nieuw plan handmatig en regel voor regel kunnen doen, maar ik wil het automatiseren, kun je me helpen?

Bedankt

Goedendag,

Klik met de rechtermuisknop op de lijst en voeg vervolgens de gewichtskolom toe, vervolgens klikt u met de rechtermuisknop op uw tabel en slaat u op (normaal gesproken de 4e rij van onderen). De volgende keer dat u degene selecteert die u hebt gemaakt en u laat gaan

4 likes

Goed gedaan, ik denk dat een update van mijn kennis nodig was.

Mijn hele probleem is niet opgelost.

Is het mogelijk om de tabel (of lijst) ergens anders dan in Solidworks te bewerken? Kunnen we kolommen toevoegen met een formule, zoals in een Excel-tabel? Zo ja, hoe

Het lijkt mij dat het niet mogelijk is om de tabel buiten   SolidWorks te bewerken en wat betreft kolommen die automatisch worden toegevoegd, denk ik van niet. Je moet alle apparaten maken die je nodig hebt en de tabel opslaan.

1 like

Hallo

@Gaylord Sluit de vraag af door het antwoord aan te duiden dat uw probleem heeft opgelost. Dit heeft tot gevolg dat andere gebruikers worden geholpen die zich mogelijk in dezelfde situatie bevinden .

De regel van het forum is ook om één vraag tegelijk te stellen. Als je een andere vraag hebt (zelfs over hetzelfde onderwerp), maak dan een nieuwe vraag aan.

Veel succes op dit forum

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Bij "standaard" gebruik van Solidworks lijkt het mij ook dat het niet mogelijk is om de tabel buiten Solidworks  te bewerken, behalve door deze op te slaan in csv- of xls-formaat, maar het is niet mogelijk om deze opnieuw in SW te importeren.

Afhankelijk van uw eindbehoefte en uw kennisniveau is het echter mogelijk om per macro de waarden uit deze tabel op te halen, berekeningen te maken met deze waarden en vervolgens het resultaat van deze berekeningen toe te voegen in een nieuwe kolom. Houd er rekening mee dat de waarden in deze nieuwe kolom niet automatisch worden berekend bij het bijwerken van deze tabel.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo, om altijd dezelfde nomenclatuur met dezelfde kolommen te hebben, hoeft u alleen maar uw nomenclatuur voor te bereiden zoals u die wilt, profiel, lengte, gewicht,... En sla het vervolgens op door met de rechtermuisknop te klikken en vervolgens op te slaan als. Of u overschrijft het standaardbestand of u slaat het op uw naam op!

Wees voorzichtig, kies in uw opties het pad waar u uw nomenclatuur plaatst. Persoonlijk heb ik al mijn configuratiegegevens en bibliotheken in een directory van Solidworks.

U kunt ook op dezelfde manier nomenclatuur en aangepaste tabellen voor iedereen maken.

Als laatste moeten alle profielen die u gebruikt dezelfde eigenschappen hebben als uw nomenclatuur. Dit voorkomt dat u uw sjabloon voortdurend moet wijzigen.

Vriendelijke groeten

1 like