Hoe maak je een textuur van een afbeelding

Hallo

Zou het mogelijk zijn om te weten hoe je een textuur van een afbeelding kunt maken? Ik heb dit soort afbeeldingen die ik graag een textuur wil geven.

Het probleem is dat ik het in de richting van mijn stuk moet kunnen zetten (in het projectiegedeelte kan ik de juiste hoek definiëren, aan de andere kant werkt de herhaling niet meer goed. 

Heb je enig advies, wetende dat ik in de toekomst zeker andere texturen van dit type zal hebben?

Bij voorbaat dank

Hallo;

Solidworks Help voor het maken van 3D-texturen (minimaal Solidworks 2020):
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/sldworks/t_creating_3d_textures_help.htm

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Ik gebruik solidworks 2021 SP4, maar ik kan de 3D-textuurknop niet vinden

Hallo, hoe ziet het er hier uit (tenzij je het hebt over 2D-textuur!? )

1 like

Hallo

Om een 2D-textuur te maken, heb je een afbeelding nodig die vanaf de voorkant is gemaakt zonder te kantelen:

Vervolgens moet u het uiterlijk van het onderdeel bewerken en de afbeelding in .jpeg of een ander formaat selecteren en vervolgens opslaan in het p2m-formaat:

kunststof-modulaire-riem-500x500.p2m
4 likes

Lynk bij mij thuis is dit menu grijs. Ik weet niet wat een 3D-textuur is. Ik denk dat het een 2D-textuur is waar ik naar op zoek ben om te doen, zoals de uitleg van Metal-S.

Dank je wel Metal-S. Ik ga proberen een platte foto te maken zonder vervorming om te proberen mijn textuur te maken met jouw uitleg.