Hoe breek je een referentie (elektrische assemblage) op in een stuklijst?
Ik wil dat de twee referenties afzonderlijk op één andere regel verschijnen.
Hallo;
We zouden meer verduidelijking nodig hebben:
=> Solidworks-versie
=> Welk type nomenclatuur gebruikt u momenteel (enkel niveau, gedetailleerd...) ... Ik denk dat jouw probleem daar vandaan komt...
Kunnen we de volgende keer beginnen met " Hallo " te zeggen?
Hallo!
Dank je voor je antwoord. Maar ik denk niet dat we het over hetzelfde hebben, ik heb het over het elektrische deel en niet over het mechanische deel.
Bein, on parle de la même chose:
Cela peut être sensiblement différent si vous passez par PDM...
Ik verwijder, ik was op de middelbare school ![]()
Hallo,
Inderdaad, wat meer details zouden welkom zijn.
Over welke software heb je het, Solidworks Electrical, Solidworks Classic Mechanical, of Solidworks Classic met de 3D Electrical-addon (3D kabelrouten)?
Als je bij SolidWorks elektrisch een tabel wilt uitvoeren met alle referenties van de componenten die in je diagram zijn ingevoegd, inclusief de assemblages van elektrische componenten (contactortype + extra contactmodule)?
Dank je,
Matthew
Nogmaals bedankt aan iedereen voor jullie antwoorden,
Ik deel een verzoek met je dat misschien duidelijker lijkt ![]()
Stuklijst gegenereerd met SolidWorks Electrical 2023 software SP5.docx (62,6 KB)
Bedankt, ik heb gekeken, en onder sommige referenties heb ik geen bijbehorende 3D. Misschien kan dat een rol spelen?
Op SWE heb je de mogelijkheid om "assemblages" van elektrische componenten te maken die dezelfde referentie dragen als in je diagram: voorbeeld hier met K M4: 3P-contactor, 1 spoel en 2 NO-contacten
Door een tweede fabrikantreferentie toe te wijzen, bijvoorbeeld een extra module met 2 NO-contacten, voeg je twee circuits toe aan de KM4-marker:
Die kunnen worden gekoppeld aan GEEN contactsymbolen:

Door vervolgens een BOM-rapport te kiezen op basis van fabrikantreferentie (en niet op referentie in je diagram, want anders is er maar één KM4-lijn) heb je dit soort tabel:
In jouw voorbeeld, welk type rapport gebruikte je?
Matthew