Hier is een schoorsteenkap, ik zou graag een snede in de randen willen maken om 4 platen metaal te krijgen voor de productie, maar solidworks vertelt me dat:
Ik heb mijn kap getransformeerd met 4 functies van "omzetten naar plaatwerk", door te controleren of de lichamen blijven, en dit gaf me 4 vellen. Maar nu kruisen de randen van elke plaat elkaar en kan ik er geen speling tussen zetten voor montage en lassen
In feite moet u uitgaan van uw volumevorm (schaal) en de functie "Snijden" gebruiken om uw 4 vellen te scheiden en te verkrijgen die kunnen worden uitgevouwen. In deze functie selecteer je de randen en voor elk van hen kun je de krimp (hoeken) voor de lasnaden definiëren door op de kleine gele pijlen te klikken.
Waarom begin je niet eerst met het volledige volume (dus we verwijderen de schaal) en zet je het om in plaatwerk.
We definiëren het bovenvlak als een vast vlak en we selecteren de randen (we kunnen de overlapping aanpassen...)
Dan hoef je alleen nog maar het materiaal te verwijderen om de bovenzijde te verwijderen (en natuurlijk houden we alle lichamen). Het kan nodig zijn om de vellen uit te breiden om de afmetingen aan te passen.
Van mijn kant zou ik zo te werk gaan...
PS: Dat heb ik heel snel gedaan... Dit vraagt om extra aanpassingen:)
Inderdaad, ik was niet helemaal gegaan! Ik heb ook een fout.
Dus probeerde ik de @Benoit.LF-oplossing en voerde ik de materiaalverwijderingen uit door te scannen om de sneden vrij te maken. Vervolgens heb ik de functie "Vouwen invoegen" gebruikt voor elk plaatwerk (je kunt het niet allemaal tegelijk doen).
Ik plaats een afbeelding van de resulterende FeatureManager en het deel in SW2014-formaat).
De door @D40 voorgestelde oplossing lijkt mij zeer goed en gemakkelijk te implementeren.