Ik modelleer een plaatwerkstandaard die bestaat uit verschillende onderdelen in een assemblage.
Deze onderdelen hebben gaten om een schroef of een popnagel op te nemen. Ik zou de afmetingen van deze perforaties van het ene onderdeel aan het andere willen koppelen door klinknagel=3,2 mm en schroef 4 mm te definiëren, zodat ik alles in één keer kan veranderen als ik van hardware verander.
Ik denk dat het mogelijk is om vergelijkingen te maken, maar omdat ik deze opties nog nooit heb gebruikt, weet ik niet hoe ik het moet doen. Misschien zijn er eenvoudigere manieren om het af te leiden?
@thomas.Dieulle: Ik zie geen andere oplossing dan vergelijkingen.
Het is eigenlijk heel simpel. In je assemblage doe je Tool>Equation... In globale variabelen maak je 'Vis' met je gewenste waarde en 'Rivet' met je gewenste waarde. Klik vervolgens in een lege vergelijkingscel en selecteer in het grafische gedeelte de gewenste dimensie. Wanneer het vervolgens in de cel verschijnt, klikt u op de lege cel Gekoppelde waarde en selecteert u de gewenste globale variabele. Doe dit voor al je piercings. U hoeft alleen uw twee waarden Schroef en Klinknagel aan te passen en alles wordt gewijzigd. Vergeet niet je Ctrl+Q-ontwerp een paar keer te verversen
Deze methode kan sommige mensen doen ineenkrimpen bij ^^ maar het werkt goed :p
Ik denk dat Thomas een link wil maken in een assembly en waarschijnlijk staan vergelijkingen het niet toe om van het bewerken van een onderdeel in de context naar een vergelijkingswaarde te verwijzen die in het bovenliggende assembly-bestand is gemaakt.