Hoe weten we welke elementen we in het skelet moeten opnemen? Dat wil zeggen, om te definiëren wie belangrijk is en aanwezig moet zijn en wie niet.
Bedankt PL voor je (zelfs jouw) antwoord(en).
We zijn inderdaad niet zeker van het definitieve ontwerp van ons "model".
Oké, dus als ik iets vergeet (of moet verwijderen) kan ik dat gemakkelijk doen zonder al te veel moeite.
Bedankt voor je hulp
ja onder Catia
Niets is resoluut in steen gebeiteld
Als je wilt veranderen, is alles mogelijk
Het enige probleem is om de dingen goed te doen in een goede volgorde
Benoem vooral alles goed
@+ ;-))
@+1 GT22
Inderdaad, het beheersen van het skelet betekent het beheersen van de ouder/kind-verbindingen van het project.
Normaal gesproken is het skelet een weerspiegeling van de CDC en de bedoelingen van de ontwerper(s) voor aanpassingen.
Wanneer je gaandeweg vooruitgaat (zonder een CDC-grens, of wanneer je nog niet weet hoe je de oriëntaties moet valideren), is het beter om je skelet te structureren zonder noodzakelijkerwijs te proberen alles te beheren.
We creëren de referenties die de componenten implanteren (ik maak meestal handleidingen)
We creëren referenties die belangrijk zijn, zoals vlakken die de contacten tussen onderdelen voorstellen, de assen (rotatieassen, geleiding, enz.).
Aan de ontwerpkant kunnen we de rondingen schetsen, of zelfs een oppervlak (diepgang) leveren dat zou worden vervangen door het echte ontwerp.
De sleutel om de referentievervanging die door CATIA wordt gebruikt te vergemakkelijken, is de "Publicatie".
Ik creëer bijvoorbeeld een oppervlak in mijn skelet Surface_sol_01.
Dan publiceer ik dit oppervlak onder de naam (Surface_Design).
In het kader van de montage kopieer ik met link (Surface_Design). In mijn doeldeel, (romp).
In geval van ontwerpwijziging verwijst u de publicatie (Surface_Design) gewoon door naar de nieuwe verdieping (Surface_sol_nn)
Automatisch bijgewerkte geometrie in alle onderdelen die verwijzen (kopiëren/plakken/met link van (Surface_Design))