Hallo, ik heb een plaat waarvan de lengte en breedte configureerbaar zijn, in feite heeft deze 4 gaten.
Ik zou graag het aantal gaten willen vergroten op basis van de lengte en breedte. Bijvoorbeeld: 0 tot 300 mm, 2 gaten; van 300 tot 600; 3 gaten, van 600 tot 900, 4 gaten.... enz..
En in de montage zou ik willen dat de bijbehorende schroeven en de steunen automatisch beginnen met een herhaling gedreven door een schets.
Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd, maar geen resultaat, ik wilde de functie "TRUNCATE" in Excel gebruiken, maar in SW werkt het niet... Het doel was om een "gedimensioneerde" lijn als referentie te nemen, 100 mm af te trekken (bijvoorbeeld) en te delen door 300 (in mm, om het aantal gaten te hebben...) en een schets te besturen die automatisch het aantal punten genereert... die zal worden gebruikt voor repetities; Iemand een idee alstublieft?
Ik heb weer een test gedaan, dit is wat ik voor elkaar krijg...
Aan de andere kant doet het geen automatische update (je moet updaten om de wijzigingen te zien ..) en boven de 300 mm in lengte crasht het, ten slotte is de herhalingsfunctie in gebreke... Enige aanwijzing alstublieft?
D1@Esquisse2 = locatie van het gat ten opzichte van de rand (twee keer afgetrokken voor dezelfde positie van het 1e en laatste gat ten opzichte van de twee randen)
D2@Esquisse2 = herhaling van het getal -1 om de hartafstand te krijgen
Ik koppel de afstandswaarde (entraxe@Esquisse2 met variabele afstand)
Varieer vervolgens het aantal keren dat de herhaling en de lengte voorkomen als dat nodig is. Bijgewerkt door Ctrl+B
Bedankt voor deze feedback, het kan een lead zijn, maar ik zou ook graag het aantal herhalingen op een automatische manier willen berekenen...
aan de andere kant heb ik een probleem met het downloaden van de bestanden, als ik erop klik, opent de browser een nieuwe pagina met al het bestand erin..; onmogelijk om het te "downloaden", heeft iemand een oplossing?
Sorry maar een erg drukke week... @yannick is het je gelukt om het bestand dat ik heb gepubliceerd te gebruiken? Ik vergat te vermelden dat ik op SW 2019 was. Een truc zodat de hartafstand zichzelf berekent. is om een schets met verschillende lijnen door te nemen. In de dimensie werkt u uw formules bij, vervolgens gebruikt u de dimensies opnieuw om uw herhalingen en herhalingsafstand te definiëren.
Met : "Nb_Repet"= int("lengte"/300)+1 hartafstand =( "Lengte" - 30 ) / ( "Nb_Repet@Esquisse4" - 1 ) Natuurlijk moet u uw lengteafmetingen koppelen aan de parameter aanpassen
Je wijzigt je instellingen en start een herbouw. En dat is het..
Ik ging via Chrome om de bijgevoegde bestanden te kunnen downloaden.
Ik heb in PJ gezet wat ik kan doen, weer een kleine vraag, ik zou graag automatisch de laatste 3 functies van mijn onderdelen willen verwijderen volgens de breedte (indien minder dan 350, geen boren op de breedte..) hetzelfde in mijn montage.. Enig idee?