Een onderdeel verplaatsen of hernoemen in inventor

Hallo

Naar gewoonte heb ik geleerd om heel rigoureus te zijn in mijn projectmanagement, om bestanden te maken, om mijn onderdelen goed te benoemen.

Maar soms begint het project in een stroomversnelling te komen en is het verstandig om meerdere kamers een andere naam te geven. Stukken waarvan het plan al gemaakt is, bijvoorbeeld.

Als ik de naam van het onderdeelbestand in Windows Verkenner wijzig, verliest Inventor de koppeling.

Is er een methode om ervoor te zorgen dat de link niet wordt verbroken? dat de update binnen de software wordt gedaan bijvoorbeeld!?

Bij voorbaat dank

Met take-away composities, zou het niet werken?

Ik denk dat de juiste tool "Design Assistant" is, geleverd met Inventor (te vinden in het Windows-startmenu in de map Autodesk/inventor).

"Ontwerpassistent" Ik wist het niet!

Ik heb het net geopend, het ziet er erg interessant uit!

Ik ga me erin verdiepen en kijken wat we ermee kunnen doen. Wat kunnen we precies met deze software?

Hartelijk dank voor uw antwoorden

BEWERKEN:

Net geprobeerd.. Het ziet er een beetje onnozel uit :-)

Wanneer ik met de rechtermuisknop op het veld "Onderdeelnummer" klik, kan ik dit veld daadwerkelijk hernoemen. maar ik kan niet hetzelfde doen op het veld "Naam". !?

Hallo

Methode die al door mij is getest als je niet te veel onderdelen hebt om van naam te veranderen:

U wijzigt de naam van het onderdeel op Windows

Je opent je tekening, hij zal je vragen waar de kamer is. Je neemt degene met de nieuwe naam. Dan sla je je tekening op. Ziezo, uitvinder zal nu de link leggen.

(Tip daarnaast, ik stel me voor dat het onderdeel ook in een assemblage zal zitten, dus houd de assemblage ook niet ver open om de link :)     op te slaan)

Succes.

live (zonder ontwerpassistent) kun je een weddenschap koppelen in B" op een "A"-deel

Het staat op het tabblad Beheren/lint een object invoegen/invoegen.

Daar vink je maken van een object aan en vink je link aan.

Wat de tovenaar betreft, het is bijna een database op zich...

Ik open het af en toe om ALLE sets te vinden die zijn opgebouwd uit een bekend onderdeel: erg praktisch als je meerdere versies van prototypes in veel mappen en submappen hebt.

Om mij te hernoemen gebruik ik enregistreren als en vervangen...

Ik hoop dat ik je een beetje heb ingelicht...

@cisco86

Om alle sets met een bekend stuk te vinden? Verwar je het niet toevallig met Vault?

Nee, nee.

Vault is een archiefkluis.

Je opent de kamer met ontwerpassistent en je controleert de sets met zoeken naar submappen en je vindt de lijst met use cases van het onderdeel...

OK, ik denk dat ik het op deze manier zal proberen.  

Hartelijk dank.

Hartelijke groeten

Dank u allen voor uw antwoorden

Ik gebruik zoals voorgesteld "Design Assistant".. het is een beetje omslachtig, ik begrijp niet waarom het niet is geïntegreerd in "Inventor", maar het is een goede dienst!

Dank u allen.